Summi1
Summit2

CPS GfK: Bombone se najviše kupuju u diskontnim lancima

Pod reflektorom: Bombone

Analize

05.09.2024

Skoro tri četvrtine domaćinstava je barem jedanput kupilo bombone tokom analiziranog perioda, pri čemu je zabeležen pad penetracije od 3,5 procentna poena u odnosu na isti period prethodne godine. Frekvencija kupovine iznosi pet puta u posmatranom periodu, odnosno nešto više od jedanput mesečno. Prosečna cena koju su kupci plaćali za bombone raste za 11% u odnosu na period od avgusta do novembra 2022. godine

Autor: Ana Kovačević, Consumer Panel Services GfK, ana.kovacevic@gfk-cps.com  

U fokusu ovog istraživanja je kupovina bombona u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od avgusta do novembra 2023. godine. Kategorija obuhvata gumene bombone, karamele, komprimate, penaste bombone i tvrde bombone. 

Skoro tri četvrtine domaćinstava je barem jedanput kupilo bombone tokom analiziranog četvoromesečnog perioda, pri čemu je zabeležen pad penetracije od 3,5 procentna poena u odnosu na isti period prethodne godine. Frekvencija kupovine iznosi pet puta u posmatranom periodu, odnosno nešto više od jedanput  mesečno. Prosečna cena koju su kupci plaćali za bombone raste za 11% u odnosu na period od avgusta do novembra 2022. godine. 

Diskontni lanci su vodeći maloprodajni format koji generiše 28% ukupne količine kategorije. Slede tradicionalne prodavnice koje ostvaruju rast i dostižu 25%. Minimarketi imaju učešće 18%, dok udeo supermarketa iznosi 17%. Specijalizovane prodavnice beleže pad i ostvaruju 5%, a hipermarketi 4%. Lidl je trgovački lanac sa najvećom lojalnošću kupaca bombona. 

Tvrde bombone predstavljaju segment sa najvećim količinskim učešćem (41%). Slede gumene bombone sa udelom od 28% i karamele sa 25% (podaci se odnose na pakovane proizvode, ne na rinfuznu robu). 

Vodećih 5 proizvođača odnosi 37% ukupne količine pakovanih bombona, a to su, po abecednom redu: Elvan, Haribo, Paraćinka, Pionir i Roshen. 

Trgovačke marke generišu 18% ukupne količine pakovanih proizvoda iz analizirane kategorije, što predstavlja pad u odnosu na isti period 2022. godine. Lojalnost navedenim markama ostaje stabilna i iznosi 45%, što znači da od ukupne količine bombona koju kupci PL-a kupe, 45% čini PL (podaci se odnose na pakovane proizvode, ne na rinfuznu robu). Bombone kupljene na promociji odnose 15% količine kategorije. 

O kompaniji 

Ponosimo se time što smo partner od poverenja za FMCG industriju kada se radi o pružanju važnih shopper insight-a. Obezbeđujemo ključne informacije o tome ko kupuje šta, gde, koliko, koliko često i zbog čega kupuje ili ne kupuje. Sa našim visokokvalitetnim podacima koje konstantno prikupljamo, konsalting i ekspertizu, pomažemo našim klijentima u kreiranju vrhunskog iskustva kupaca na svakom od stadijuma tokom shopper journey procesa. Kontinuirano pratimo ponašanje kupaca na različitim lokacijama gde oni obavljaju svoje kupovine, što nam omogućava da izmerimo njihov „footprint” i našim klijentima obezbedimo iscrpan pregled i dubinsko razumevanje, kako prošlih, tako i sadašnjih i budućih ponašanja i motivacije kupaca. Consumer Panel Services GfK je sada deo YouGov group. Više informacija mogu se pronaći na linku.