26. ožujka 2025. održana je Izborna Skupština HUP Udruge novinskih izdavača na kojoj je za predsjednicu Udruge u još jednom mandatu izabrana Bojana Božanić Ivanović iz Lider medije. Za dopredsjednice Udruge izabrane su Zorica Vitez Sever (Hanza media) i Ivana Krajinović (Večernji list), a za članove Izvršnog odbora: Tomislav Wruss (Hanza media), Zoran Turković (24 sata), Darija Prša (Novi list), Bojan Divjak (Glas Slavonije) i Marija Dekanić (Motus media).
HUP Udruga novinskih izdavača jedina je reprezentativna udruga poslodavaca koja okuplja novinske izdavače u Republici Hrvatskoj te zastupa interese tiskanih medija koji predstavljaju većinu tržišta izdavaštva. Udruga kao socijalni partner Vlade primarno surađuje s resornim Ministarstvom kulture i medija, sa sindikatima te s europskim medijskim udrugama EMMA i ENPA i srodnim udrugama na nacionalnom nivou.
U okolnostima značajnih promjena uvjeta poslovanja aktivnosti HUP UNI-ja usmjerene su na osiguravanje bolje pozicije novinskih izdavača u gospodarstvu i prikladnije uvjete poslovanja u ovoj djelatnosti paralelno s daljnjom digitalnom transformacijom cjelokupne medijske scene.
Novinski izdavači suočavaju se s cijelim nizom izazova i promjena koje donose nove tehnologije i digitalna transformacija, dok istovremeno demografska slika Hrvatske podrazumijeva i dostupnost tradicionalnih načina plasiranja informacija. Kako bi što kvalitetnije upravljali svojim poslovnim modelima nužna je realizacija potpora i mjera s ciljem očuvanja stabilnosti poslovanja i omogućavanja daljnjeg razvoja novinskog izdavaštva i medija u Hrvatskoj.
Djelovanje Udruge u proteklom razdoblju obilježile su uspostava nove udruge za kolektivnu zaštitu autorskih prava izdavača koja je pokrenula pregovore s agregatorima sadržaja te problematika troškova distribucije tiska.
- Udruga će nastaviti aktivnosti usmjerene na bolje uvjete poslovanja i snažnije pozicioniranje novinskih izdavača te će u 2025. godini svoje djelovanje usmjeriti na sljedeće ciljeve:
- Sudjelovanje u procesu rješavanja pitanja distribucije tiskanih izdanja kako bi se osigurao stabilan i održiv sustav
- Aktivna uloga u izradi Zakona o medijima
- Sudjelovanje u zakonodavnim aktivnostima – zalaganje za interese izdavača na nacionalnom i europskom nivou (potpore i PDV, digital tax, AI ..)
- Završiti pregovore s agregatorima sadržaja u cilju ostvarivanja autorskih prava izdavača i novinara
- Suradnja sa socijalnim partnerima i jačanje pozicije medija u društvu.