BAT na kioscima iNovina uveo inovativnu tehnologiju

Hrvatska

16.04.2025

BAT je na kioscima iNovina uveo inovativnu tehnologiju s ciljem dodatnog sprječavanja prodaje duhanskih i drugih nikotinskih proizvoda maloljetnicima

Hrvatska je izabrana kao prva zemlja u BAT grupi za pokretanje ovog projekta kojem je cilj djelatnicima u maloprodaji osigurati da, uz postojeće provjere koje provode sukladno zakonskim odredbama, imaju još jedan alat koji im pomaže u tome da duhanske i druge nikotinske proizvode prodaju isključivo punoljetnim osobama

BAT, jedini domaći proizvođač i izvoznik duhanskih i bezdimnih proizvoda, uveo je jedinstvenu tehnologiju utvrđivanja punoljetnosti kupaca u čitavu mrežu nacionalnog lanca kiosaka iNovine, koji u Hrvatskoj posluje u sklopu BAT-a. Cilj BAT-a dodatno je ojačati preventivne napore u sprječavanju nezakonite prodaje duhanskih i i drugih  nikotinskih proizvoda maloljetnicima.

Tehnologija se temelji na jednostavnom i brzom skeniranju lica kamerom pametnog telefona ili posebnog uređaja postavljenog na kioscima iNovina, pri čemu aplikacija koja skenira lice ne sprema fotografije niti na bilo koji način prepoznaje ili identificira osobe, već primjenom inovativnih i provjerenih algoritama, a na temelju određenih parametara lica, utvrđuje punoljetnost, odnosno maloljetnost osobe. U testnoj fazi na kioscima iNovina tehnologija je pokazala visoku preciznost, iznad 99 posto.

Mrežu iNovina čini 240 kiosaka diljem Hrvatske, a nakon uspješno provedene faze testiranja, projekt je proširen na čitavu mrežu kiosaka. O korištenju tehnologije je educirano više od 450 djelatnika iNovina, a koristit će ih kao pomoć u tome da, uz postojeće provjere koje provode sukladno zakonskim odredbama, duhanske i druge nikotinske proizvode prodaju isključivo punoljetnim osobama. 

”Ne želimo da maloljetnici ikada koriste bilo koji od naših duhanskih ili drugih nikotinskih proizvoda. BAT tu ima nultu stopu tolerancije. Naši proizvodi su isključivo za odrasle pušače, što je jasno istaknuto na oznakama proizvoda, a sa svim našim partnerima u maloprodaji provodimo kontinuirane edukacije djelatnika kako bi im dodatno ukazali na zakonske propise zabrane prodaje tih proizvoda maloljetnicima. No, tehnologija nam je omogućila uvođenje dodatne razine prevencije i osiguranja da se naši proizvodi prodaju isključivo punoljetnim kupcima. Ponosna sam što je Hrvatska izabrana kao prva zemlja u BAT grupi za pokretanje ovog vrijednog projekta koji dodatno ističe našu društvenu odgovornost i transparentnost pri komunikaciji i prodaji naših proizvoda”, izjavila je Zora Ilić, članica Uprave i direktorica za korporativne komunikacije, regulatorne i odnose s državnim tijelima Adria klastera BAT-a.

BAT je jedan od najvećih privatnih stranih investitora u Hrvatsku, a od 2015. godine je u Hrvatsku investirao preko 700 milijuna eura. BAT je pokrenuo veliki investicijski ciklus u proizvodnju bezdimnih proizvoda u tvornici u Kanfanaru, čime je ta tvornica postala jedna od najmodernijih tvornica u BAT grupi sa najširim proizvodnim asortimanom, a Hrvatska se pozicionirala u samo središte transformacije globalne BAT grupe prema bezdimnim proizvodima koji čine budućnost industrije. BAT u Hrvatskoj ima jedinstveni lanac vrijednosti koji uz tvornicu u Kanfanaru obuhvaća logistički HUB u Rijeci, poljoprivrednu proizvodnju duhana u Slavoniji i Podravini kroz Hrvatske duhane, logistički hub u Pitomači koji prikuplja duhan iz čak 26 zemalja i opskrbljuje tvornice u Poljskoj, Njemačkoj i Mađarskoj, zatim drugi najveći nacionalni lanac kioska iNovine kao i komercijalni ured u Zagrebu iz kojeg se upravlja Adria klasterom koji obuhvaća osam tržišta – Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Sloveniju, Sjevernu Makedoniju, Kosovo, Crnu Goru i Albaniju. BAT u Hrvatskoj zapošljava preko 1500 ljudi, a, kako je potvrdila studija Oxford Economics, kroz lanac vrijednosti podržava preko 6000 radnih mjesta diljem zemlje.