KARCHER
POSAO.HR OŽUJAK

UK: Čak 79% potrošača nije lojalno samo jednom lancu

Svijet

13.05.2025

Više od polovice (54%) Britanaca vjeruje da programi vjernosti supermarketa više koriste trgovcima nego kupcima, pokazuju nove brojke, izvještavaa Convenience Store, piše Grocery Gazette.

Prema najnovijem istraživanju Ipsosa na više od 1000 kupaca, 95% Britanaca u dobi od 16 do 75 godina posjeduje barem jednu karticu vjernosti.

Međutim, 64% smatra da supermarketi povećavaju cijene proizvoda kako bi popusti kroz programe vjernosti izgledali privlačnije.

Iako su kupci privučeni obećanjima o uštedama i nagradama, postoji snažan val cinizma, jer mnogi vjeruju da supermarketi manipuliraju cijenama i stavljaju vlastiti profit ispred vrijednosti za kupce, objašnjava Ekaterina Mincheva, voditeljica istraživanja u Ipsosu.

Podaci također pokazuju nedostatak lojalnosti kupaca prema pojedinim supermarketima, unatoč postojanju programa vjernosti. Gotovo četiri petine (79%) koristi više različitih programa, ali samo 53% je reklo da kartice vjernosti utječu na to gdje kupuju.

Oko 38% ispitanika također se osjeća nelagodno zbog količine podataka koje supermarketi prikupljaju putem programa vjernosti.

Međutim, Ipsos je otkrio da su određene pogodnosti, uključujući "bodove za svaku potrošenu funtu", postotak popusta na cijeli račun i jeftinije pojedinačne proizvode, popularne kod 36%, 34% i 32% Britanaca.