Carrefour i The Coca-Cola Company potpisali su ugovor kojim žele smanjiti ambalažni otpad i emisije ugljičnog dioksida putem povratne staklene ambalaže, potrošačkih programa za prikupljanje ambalaže te razvoja reciklažnih kanala.
Trgovački lanac je u Francuskoj započeo inicijativu sklapanja nefinancijskih sporazuma s dobavljačima u cilju jačanja održivosti, a prvi takav Poslovni plan povezan s održivošću (SLBP) razvijen je upravo s kompanijom Coca-Cola. Cilj je smanjenje ambalažnog otpada i emisija CO₂, izvještava Industry Intelligence.
Kako navode iz kompanije, ovi sporazumi nadopunjuju postojeće komercijalne ugovore i podupiru napore Carrefoura u području održivosti – inicijalno s punionicama Coca-Cola Europacific Partners (CCEP), Coca-Cola HBC i Coca-Cola FEMSA u Francuskoj, Rumunjskoj i Brazilu, uz planirano proširenje na druge europske i latinoameričke zemlje.
Ovom inicijativom Carrefour želi uključiti dobavljače u svoju strategiju „prijelaza na održivu prehranu za sve“, temeljenoj na zajedničkim ciljevima i mjerljivim pokazateljima, kao što su smanjenje emisija kroz učinkovitiji transport, veća dostupnost povratne ambalaže i razvoj potrošačkih programa za reciklažu.
Konkretno, prvi sporazum s CCEP-om u Francuskoj uključuje zajedničku ambiciju da se proizvodi u povratnoj ambalaži ponude u više od 4.000 trgovina te da se do 2030. godine ponovno iskoristi 1,5 milijuna boca.
Carrefour planira ovaj model proširiti na sve svoje komercijalne odnose te do 2030. godine potpisati 200 takvih sporazuma, uz uključivanje nefinancijskih kriterija u odabir dobavljača i razvoj proizvoda vlastitih robnih marki.
Od dobavljača se traži da se obvežu na najmanje tri zajednički definirana cilja – ovisno o kategoriji proizvoda – poput dekarbonizacije transporta, uklanjanja plastike, razvoja biljnih prehrambenih opcija ili provedbe održivih poljoprivrednih praksi.
Foto: Coca-Cola HBC