FMCG RETAIL SUMMIT 2025
PIS

Švedska: Privatne robne marke činile 24,6% ukupne prodaje hrane u 2024.

Svijet

03.10.2025

Privatne robne marke činile su 24,6% ukupne prodaje hrane u Švedskoj u 2024., objavila je nacionalna agencija za statistiku Statistics Sweden.

Vrijednost prodaje proizvoda privatnih robnih marki porasla je s 89 milijardi švedskih kruna (7,83 milijarde eura) u 2023. za 11,6%, na 99 milijardi švedskih kruna (8,71 milijardu eura) u 2024.

Povećanje vrijednosti prodaje proizvoda privatnih robnih marki činilo je više od polovice ukupnog rasta prodaje hrane i pića od 18 milijardi kruna (1,58 milijardi eura) u 2024.

Jedan od čimbenika koji su doprinijeli snažnom rastu privatnih robnih marki vjerojatno je višegodišnji rast cijena hrane, pri čemu su proizvodi privatnih robnih marki obično jeftiniji od ostalih, navodi se u priopćenju agencije za statistiku.

Ukupna maloprodaja hrane i pića iznosila je 402 milijarde kruna (35,38 milijardi eura) u 2024., što predstavlja rast od 4,6% u usporedbi s 2023. godinom.

Prodaja hrane porasla je za 12 milijardi kruna (1,06 milijardi eura), bezalkoholnih pića za pet milijardi kruna (0,44 milijarde eura), a alkoholnih pića za jednu milijardu kruna (0,09 milijardi eura). Pad prodaje zabilježen je kod mesa (-0,4%) te ribe i ostalih morskih plodova (-13,5%).

Najveći udio u prehrambenom budžetu čine voće, orašasti plodovi i povrće – 17%, zatim mlijeko, ostali mliječni proizvodi i jaja s 15%, meso s 14% te šećer, konditorski proizvodi i deserti s 13%.

Priredila: InStore redakcija