FMCG RETAIL SUMMIT 2025
PIS

Njemačka: BackWerk – pekarska tradicija u suvremenom formatu

Svijet

06.10.2025

BackWerk je postao jedan od najvećih lanaca pekarnica u Njemačkoj. Koncept spaja tradicionalnu pekarsku kulturu sa suvremenim fast-casual pristupom. Njegovi lokali u središtu grada obraćaju se putnicima, zaposlenima u uredima i turistima, nudeći brze zalogaje i sjedenje u „kafić“ stilu.

Autor: Sebastian Rennack, međunarodni retail analitičar

Nijemci su strastveni ljubitelji kruha – gotovo genetski predodređeni da ga obožavaju. Ova kulturna osobina oblikuje i sektor convenience hrane u zemlji. Za razliku od mnogih drugih tržišta, gdje trgovine prehrambenih proizvoda ili benzinske postaje dominiraju u convenience kategoriji, u Njemačkoj tradicionalna pekarnica već dugo ima tu ulogu.

BackWerk se pozicionira između klasične pekarnice i „fast-casual“ objekta, poslujući s oko 350 lokala diljem zemlje i ubrajajući se među najveće lance pekarnica u zemlji. Većinu lokacija vode franšizni partneri.

Koncept je osmišljen za rastući trend „u pokretu“, fokusirajući se na brze zalogaje za putnike i potrošače u pokretu. Formati se kreću od lokala u kafić stilu u gradskim centrima, preko samostalnih drive-through objekata u blizini autocesta, do kompaktnih kioska u prometnim čvorištima.

U svim formatima BackWerk nudi više od 100 pekarskih proizvoda, sendviče, tople i hladne zalogaje, kavu i pića, pri čemu se asortiman priprema na licu mjesta i sezonski prilagođava.

Brend je 2017. godine preuzela švicarska Valora Group i integrirala ga u svoju prehrambenu diviziju. Od 2021. sličan koncept Back-Factory postupno se preuređuje u BackWerk objekte.

Trgovina obuhvaćena ovim izvješćem predstavlja model gradskog kafića, privlačeći podjednako uredske radnike, turiste i kupce vođene impulsom.

Posjet trgovini

Gradski BackWerk lokal ilustrira svoju ulogu između pekarnice i convenience objekta s kafić stilom sjedenja, u unutrašnjem i vanjskom dijelu u pješačkoj zoni.

Interijer BackWerka ističe funkcionalnost u toplom, minimalističkom ambijentu. Prostor za sjedenje podržava kratke pauze za kavu ili zalogaj tijekom dnevnih rutina.

Više aparata za kavu, postavljenih na ulazu, omogućuju brzu uslugu u jutarnjoj špici. Ponuda obuhvaća i kavu za ponijeti i šalice za konzumaciju na licu mjesta, dajući jasan izbor između „takeaway“ i „dine-in“ opcije.

BackWerk koristi visokokvalitetne WMF aparate kako bi osigurao dosljednu kvalitetu napitaka.

Samoposlužni poslužavnici opremljeni su papirnatim podmetačima iz higijenskih razloga. Ovaj praktični detalj naglašava BackWerkov učinkovit i standardiziran convenience koncept.

Rashlađena pića upotpunjuju pekarski asortiman, nudeći širok izbor za potrošače u pokretu.

Jezgru BackWerka čini njegov opsežan pekarski asortiman s oko 60 artikala. Ponuda obuhvaća sendviče i svježe slatke ili slane zalogaje pripremljene u objektu.

Promocije poput Snackboxa (više proizvoda po povoljnijoj cijeni) ili Snackmenija (ponuda obroka) ističu fokus BackWerka na brze, gotove obroke. Takve ponude ciljaju kupce koji traže povoljne, kombinirane opcije.

Posebna stanica omogućuje kupcima da uzmu dodatke i salvete, kao i da odlože poslužavnike, čime se glavni tok kupaca nesmetano odvija.

Promocija franšize sastavni je dio BackWerkovog koncepta, pozivajući poduzetnike da otvore lokalne objekte.

BackWerk promiče jednostavnu, opuštenu atmosferu konzumacije koja se uklapa u njegov QuickBreak koncept praktične pauze.

Gornji kat BackWerka nudi različite zone sjedenja – od velikog zajedničkog stola do lounge prostora sa sofama i klasičnih kafić stolova. Ovo zoniranje proširuje hibridni identitet brenda, kombinirajući brzu praktičnost s prostorom za duži boravak.

Istaknuta komunikacija u objektu promovira svježe pripremljene obroke poput toplih sendviča (npr. Caprese), naglašavajući fast-casual dimenziju unutar pekarskog koncepta.

BackWerk održava prostore za sjedenje urednima pomoću stanice za poslužavnike koja organizira i šalice i čaše. Drvena ploča s urezanim otvorima sprječava da se predmeti prevrnu, osiguravajući urednu kafić atmosferu.

Iz fotelja na katu gosti promatraju pješačku zonu vani. Pogled daje opušten karakter kafića, pozivajući posjetitelje da se prepuste i uživaju.

 

 

O autoru:
Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, međunarodni retail analitičar i bivši dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećeg njemačkog poslovnog tjednika za FMCG sektor. Ima bogato iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih operativnih timova Schwarz grupe i Metro grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji.

Foto: Sebastian Rennack