FMCG RETAIL SUMMIT 2025
PIS

Njemačka: Sajam Anuga 2025 oborio sve rekorde

Svijet

09.10.2025

Sajam Anuga 2025 ostvario je povijesni uspjeh: više od 8.000 izlagača iz 110 zemalja predstavilo je svoje proizvode u Kölnu od 4. do 8. listopada, što je najveći broj do sada.

Više od 145.000 poslovnih posjetitelja iz više od 190 zemalja iskoristilo je priliku za otkrivanje inovacija, upoznavanje najnovijih trendova i sklapanje međunarodnih poslovnih partnerstava. Najviše posjetitelja stiglo je iz Ujedinjenog Kraljevstva, Italije, Nizozemske i Španjolske, dok su među zemljama izvan Europe najzastupljenije bile Brazil, Kina, Japan, Kanada i SAD. S udjelom od 94% stranih izlagača i 80% međunarodnih posjetitelja te deset specijaliziranih sajmova, Anuga je još jednom potvrdila svoj status vodeće globalne platforme prehrambene industrije.

„Anuga impresivno pokazuje ključnu ulogu koju ima za međunarodnu prehrambenu industriju: ona je izlog uspjeha cijelog sektora i snažan pokretač milijardi u prodaji. Globalna prehrambena industrija jedan je od najvažnijih motora rasta u svijetu, a ta snaga jasno se vidi upravo ovdje“, izjavio je Gerald Böse, predsjednik i izvršni direktor Koelnmesse GmbH.

Poseban vrhunac ovogodišnjeg sajma bio je nastup zemlje partnera, Koreje. Oko 100 izlagača predstavilo je kulinarsku raznolikost i inovativnost zemlje, od fermentiranih klasika poput kimchija i gochujanga do modernih food tech rješenja. Degustacije, vođene ture i kulturni program približili su korejsku gastronomiju posjetiteljima.

Ovogodišnja Anuga spojila je K-food i globalne prehrambene trendove, što je rezultiralo brojnim uspješnim sastancima i novim partnerstvima. „To još jednom potvrđuje zašto je Anuga središnja platforma za globalnu trgovinu hranom“, naglasio je Bong Jun Yoo, direktor Korea Food Industry Association (KFIA).

Sajam je okupio i vodeće međunarodne stručnjake na Anuga HORIZON pozornici. Edwin Bark (Redefine Meat), Hector Freitas (LIVEKINDLY Collective) i dr. Giuseppe Scionti (Novameat) podijelili su uvide o alternativnim proteinima, održivosti, prehrambenim tehnologijama i vertikalnoj poljoprivredi.

Uz partnere poput BALPro, ProVeg, Vegconomist, DLG, Lidl i REWE, potaknut je dijalog između politike i gospodarstva. Novi segment Anuga Alternatives uspješno je obilježio svoje prvo izdanje.

Anuga u brojkama:

• 8.015 kompanija iz 110 zemalja
• 300.000 m² izložbenog prostora
• 94% stranih izlagača
• 145.000 poslovnih posjetitelja (rast od 3,6%) iz više od 190 zemalja
• 80% posjetitelja iz inozemstva

Još jedan vrhunac bila je Anuga Trend Zone, gdje su partneri Innova Market Insights i Euromonitor International predstavili detaljne analize globalnih trendova u hrani i piću, s naglaskom na održivost, biljnu prehranu i zdravlje i wellness. Segment Anuga Organic on Stage usredotočio se na organsku i biljnu prehranu te održivost, a među glavnim temama bila je rasprava o cilju EU-a „30% organske proizvodnje do 2030.“ i novim regulativama vezanim uz genetski inženjering i non-GMO proizvode.

Izlagači su pohvalili visoku kvalitetu posjetitelja, uključujući brojne donositelje odluka. Prisustvovali su gotovo svi vodeći njemački maloprodajni lanci, među njima Aldi Nord i Süd, Edeka Group, Lidl, Metro AG i Rewe Group, kao i predstavnici globalnih maloprodajnih divova poput Aeon Co, Ahold Delhaize, Amazon, Auchan, Carrefour, Costco Wholesale, Intermarché, JD.com, Lotte Shopping, Tesco, Walmart i Woolworths Group.

Snaga Anuge ne ogleda se samo u Kölnu, već i u njenoj globalnoj mreži. Uz satelitske događaje u Milanu, Brazilu, Kini, Indiji, Japanu i Tajlandu te najnoviji Anuga Select Ibérica u Madridu, brend nastavlja širiti svoj doseg. Danas Anuga portfelj obuhvaća deset međunarodnih formata.

Globalna prisutnost brenda vidljiva je i na društvenim mrežama: pod oznakom #weareAnuga zajednica dijeli inspiraciju sa svih kontinenata. Anuga 2025 ostvarila je doseg veći od milijun korisnika, što je 25% više nego 2023. godine.

Sljedeći sajam Anuga održat će se od 9. do 13. listopada 2027. godine.