ORGULA
PIS

Poljska: Żabka predstavila nove ciljeve širenja

Svijet

15.10.2025

Grupa je ažurirala svoju strategiju kako bi odražavala ubrzani razvoj mreže i jasno opredjeljenje za raspodjelu dobiti.

Żabka sada planira otvarati više od 1300 novih prodavaonica godišnje u razdoblju od 2025. do 2028. godine, u usporedbi s prethodnom prognozom od 1.300 prodavaonica u 2025. i 1.000 godišnje u narednim godinama.

Do kraja 2028. godine, Żabka ima za cilj poslovati s oko 16.000 prodavaonica, što je približno 1.500 više nego što je bilo predviđeno u trenutku izlaska kompanije na burzu prošle godine.

Ovaj zamah potaknut je snažnim rezultatima novoizgrađenih lokacija i osiguranim portfeljem visokokvalitetnih lokacija u Poljskoj i Rumunjskoj, navodi se u priopćenju kompanije.

Grupa također potvrđuje projekcije iz inicijalne javne ponude (IPO-a), uključujući ambiciju da više nego udvostruči prodaju krajnjim kupcima između 2023. i 2028. godine.

Potpomognuta iznimnim generiranjem gotovine i brzim smanjenjem duga, grupa očekuje da će omjer neto duga prema prilagođenoj EBITDA nakon najma uskoro pasti na oko 1,0 puta, u skladu s prethodnim smjernicama.

Prema novoodobrenoj Politici raspodjele kapitala, Uprava planira predložiti isplatu dividendi u visini od 50% neto dobiti za 2025. godinu, te 50–70% neto dobiti u narednim godinama, ovisno o tržišnim uvjetima i planiranim ulaganjima.

„Żabka grupa provodi strategiju brze ekspanzije temeljenu na stabilnim financijama i rastućim profitnim maržama. Sada očekujemo da ćemo do kraja 2028. godine poslovati s oko 16.000 prodavaonica u Poljskoj i Rumunjskoj, otprilike 1.500 više nego što je ranije najavljeno. Istodobno, revidirali smo naš potencijal rasta (tzv. whitespace), koji trenutačno iznosi oko 27.000 mogućih lokacija u obje zemlje. Nova Politika raspodjele kapitala ima za cilj uspostaviti ravnotežu između reinvestiranja u rast i redovitog dijeljenja dobiti putem dividendi. Razina isplate bit će prilagođena tržišnim uvjetima i investicijskim prioritetima grupe. Dugoročno, Żabka može razmotriti i otkup vlastitih dionica, s fokusom na stvaranje dugoročne vrijednosti i stabilne prinose za investitore“, izjavio je Tomasz Suchański, glavni izvršni direktor Żabka grupe.

Żabka grupa ulazi u novu fazu rasta, kombinirajući brzu ekspanziju u Poljskoj i Rumunjskoj s fokusom na povrat ulaganja putem dividendi. Strategija se temelji na održivom organskom rastu, koji pokreću širenje mreže, stabilni LfL (like-for-like) rezultati i razvoj digitalnog ekosustava. Jačanjem konkurentske prednosti, inovacijama u portfelju proizvoda i discipliniranom alokacijom kapitala, grupa ima cilj više nego udvostručiti prodaju krajnjim kupcima između 2023. i 2028. godine. Ova ambicija potvrđuje odlučnost Żabke da učvrsti svoje liderstvo u modernom maloprodajnom sektoru, dodao je Tomasz Blicharski, direktor strategije i razvoja grupe.

Priredila: InStore redakcija
Foto: Żabka