ORGULA
PIS

CASUAL FRIDAY: Na kraju dana

Hrvatska

17.10.2025

Prodaja nije samo posao. To je ritam, navika, život na kotačima i lekcija o ljudima koju svaki trgovački putnik uči iznova, svakog dana.

U ovom poslu dan rijetko ide po planu. Telefon ne prestaje zvoniti, gužve su svakodnevne, a svaka trgovina nosi novu priču. I dok mnogi vide samo brojke i police, iza kulisa se odvija nešto važnije; borba sa stresom, izgradnja povjerenja i male pobjede koje znače sve.

Ritam koji ne prestaje

Rutina postoji, ali zapravo nije rutina. Svaki put druga trgovina, druga situacija, druga osoba. U prodaji ne postoji „isti dan“, jer svaki razgovor nosi nešto novo, a ponekad priliku, ponekad frustraciju, a najčešće oboje.

Ponekad se uhvatiš kako trčiš s jednog sastanka na drugi, a još nisi stigao završiti onaj prvi. Između dva poziva pojedeš sendvič, na semaforu odgovoriš na poruku, a prvu kavu popiješ tek u tri popodne.
U takvom tempu naučiš dvije stvari: da kontrola zapravo ne postoji i da te jedino ljudi, koje usput srećeš, mogu usporiti na pravi način.

Stres i kava

Najbolji razgovori ne događaju se u uredu, nego upravo uz kavu negdje između skladišta i benzinske postaje.
Tada nema prodajnih argumenata ni brojki, samo ljudi. I baš tada, u tim neformalnim trenucima, gradi se ono najvažnije, a to je povjerenje.

U ovom poslu naučiš i priznati kad pogriješiš. Ponekad reagiraš prebrzo, kažeš nešto krivo ili jednostavno dođeš u krivo vrijeme. Ispričaš se i ideš dalje. Ljudi pamte iskrenost puno više nego savršenost.

Procjena odnosa

S vremenom naučiš čitati ton glasa, pogled i tišinu između rečenica. Znaš kad treba stati, a kad možeš nježno pogurati. Nekad je bolje izgubiti prodaju nego izgubiti odnos.

Jer sve što radiš, od poziva do police, svodi se na ljude. Oni su ta prava razlika između posla koji traje i posla koji se samo odradi.

Na kraju dana

Jer ovaj posao nije samo prodaja. To je putovanje kroz odnose, povjerenje i male lekcije koje te uče kako ostati čovjek, čak i kad se sve vrti oko brojki. Na kraju dana, prava vrijednost trgovačkog putnika nije u kilometraži, nego u ljudima koje na tom putu susretne.

Piše: Marko Havaši

FMCG prodajni predstavnik koji već godinama živi posao na kotačima. Vjerujem kako se prava prodaja ne događa u tablicama, nego među ljudima uz kavu, razgovor i građenju odnosa.