ORGULA
PIS

Atlantic Grupa: Uz snažan rast prodaje, profitabilnost pod pritiskom visokih cijena kave i kakaa

Hrvatska

27.10.2025

Kompanija jača fokus na ljude i kulturu kao temelj dugoročne održivosti, što se očituje i kroz niz nagrada za postignuća u ovom području, kao i kroz imenovanje nove članice uprave nadležne za ljude i kulturu

 

Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2025. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 879,0 milijuna eura, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 10,1 posto. Unatoč izvrsnim prodajnim rezultatima, profitabilnost je i dalje pod pritiskom iznimno visokih troškova poslovanja pa je dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) manja za 9,3 posto i iznosi 88,2 milijuna eura, dok je neto dobit niža 27,6 posto i iznosi 32,3 milijuna eura.  

“Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2025. godine nastavila ostvarivati snažan rast prihoda u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim ključnim tržištima. Unatoč izvrsnim prodajnim rezultatima, profitabilnost je i dalje pod snažnim pritiskom, prvenstveno rekordno visokih cijena sirove kave i rasta cijena kakaa, kao i kontinuiranih ulaganja u naše zaposlenike, što je u skladu s našom dugoročnom strategijom razvoja i odgovornog poslovanja. Također, imenovanjem Mojce Domiter za članicu Uprave Atlantic Grupe zaduženu za područje ljudskih potencijala i kulture, jačamo fokus na ljude i kulturu kao temelj dugoročne održivosti. Uz snažan portfelj, nove proizvode i osnaženo vodstvo, nastavljamo stabilno i odgovorno graditi daljnji rast”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi. 

Najveći doprinos rastu dali Kava, Delikatesni namazi i Donat

Najznačajniji rast prihoda od prodaje od 29,7 posto ostvaren je u Strateškom poslovnom području (SPP) Kava, a slijede Donat s rastom od 14,5 posto i Delikatesni namazi s rastom od 11,7. Kava je s udjelom u ukupnom prihodu od 25,8 posto i najveća pojedinačna kategorija. Među strateškim distribucijskim područjima (SDP) prednjače Srbija s rastom od 22,2 posto i Sjeverna Makedonija s rastom od 14,4 posto, a značajan je rast ostvaren i na tržištima Bosne i Hercegovine te Njemačke. U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,5 posto, ljekarničko poslovanje 8,7 posto, dok principalski brendovi sudjeluju s 26,8 posto prihoda od prodaje.

Fokus na ključne kategorije

U srpnju su poslovni kalendar obilježila dva događaja koja prate osnovni strateški smjer Atlantic Grupe, a koji podrazumijeva fokus na ključne kategorije poslovanja. Atlantic Droga Kolinska predala je Obvezujuću ponudu za kupnju kompanije Osem d.o.o., koju je Prodavatelj (Miroslav Flisar) i prihvatio, a realizacija kupoprodaje uvjetovana je odobrenjem slovenske Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AVK). Osem d.o.o. se bavi proizvodnjom i prodajom mesnih namaza i prerađevina, te u vlasništvu ima brend Kekec i proizvodnu lokaciju u Murskoj Soboti u Sloveniji. Osim toga, Atlantic Grupa je zaključila kupoprodajni ugovor prema kojemu Marko Gross kao kupac preuzima društvo Montana Plus d.o.o. s brendom Montana, imovinom kompanije i svim zaposlenicima, a suradnja s Atlanticom nastavlja se u vidu trgovinskog zastupanja u distribuciji i prodaji proizvoda.

Postignuća u području ljudskih potencijala i kulture

Atlantic Grupa je u prvih devet mjeseci 2025. godine ostvarila niz postignuća u području upravljanja ljudskim potencijalima. Posljednje dolazi s HR konferencije poslovnog tjednika Lider u suradnji sa SELECTIO grupom, gdje je Atlantic Grupa dobila certifikat Above and Beyond, koji se dodjeljuje tvrtkama koje kontinuirano postavljaju najviše standarde u ovom području. Atlantic je usto i dobitnik certifikata Equal Pay Champion, čime je potvrđena posvećenost osiguranju jednakih plaća za jednak rad, te promicanju zastupljenosti žena na upravljačkim pozicijama, koja u Atlanticu iznosi 53 posto. Na dodjeli nagrada koju organizira MojPosao.ba Atlantic je također proglašen za jednog od tri najbolja poslodavca u Bosni i Hercegovini. Konačno, Atlanticova Trade Akademija je na ovogodišnjoj konferenciji HR Days nagrađena zlatnim priznanjem za iznimna postignuća edukacijskog programa u kojem sudjeluje više od 60 internih instruktora i preko 1400 polaznika, članova prodajne snage.