ORGULA
KARCHER

INTERVJU: Digitalna edukacija zaposlenika više nije opcija, već nužnost uz Cognitu.

Promo

20.11.2025

Saša Dumić, osnivač i direktor, Cognita d.o.o.

Sugovornik je Saša Dumić, osnivač i direktor Cognita d.o.o., jedan od pionira za e-učenje nam otkriva „svijet“ e-učenja.

Saša Dumić, osnivač i direktor Cognita d.o.o.

U maloprodaji i FMCG industriji, gdje se procesi i proizvodi mijenjaju brže nego ikad, ključ uspjeha leži u znanju zaposlenika – od prodajnog osoblja na terenu do menadžmenta.

Klasični treninzi sve teže prate ritam tržišta, a e-učenje i LMS sustavi omogućuju tvrtkama da brzo, jednostavno i uz niže troškove osiguraju da svi zaposlenici dobiju potrebna znanja.

Jedan od prvih začetnika e-učenja i LMS sustava u Hrvatskoj, vlasnik i direktor Saša Dumić nam otkriva kako izgleda proces edukacije danas, te što tvrtke najviše traže kada uvode digitalno učenje i kakvi trendovi oblikuju budućnost.

Kako danas izgleda proces edukacije zaposlenika u maloprodaji i zašto je važno digitalizirati taj proces?

Edukacija zaposlenika u maloprodaji danas je kombinacija klasičnih treninga, online tečajeva i svakodnevnog učenja „u hodu“. Zaposlenici znanje često usvajaju kroz kratke interne upute, razgovore s kolegama ili pretraživanjem digitalnih resursa. Digitalizacija je važna jer omogućava brzo i jednostavno dijeljenje znanja, standardizaciju sadržaja te „just in time“ učenje – kada zaposleniku treba odmah rješenje za konkretan izazov.

Koje su najčešće potrebe klijenata kada se odlučuju za LMS sustav ili e-učenje rješenje?

Najčešći razlozi su:

  • fleksibilnost u vremenu i mjestu učenja,
  • brza implementacija znanja kod promjena u poslovanju,
  • standardizacija sadržaja za sve lokacije,
  • smanjenje logističkih troškova,
  • mogućnost podjele sadržaja u manje, lako dostupne module.

Glavne prednosti su učinkovitost, dostupnost i niža cijena edukacije – svaki zaposlenik uči svojim tempom i u trenutku kada mu je znanje potrebno.

Na koji način e-učenje može pomoći trgovinama, distributerima i FMCG kompanijama u svakodnevnom poslovanju?

E-learning pomaže u brzoj edukaciji velikog broja zaposlenika, primjerice kod lansiranja novih proizvoda ili uvođenja novih procedura. Omogućuje da svi, neovisno o lokaciji, dobiju isti sadržaj u isto vrijeme, a menadžmentu daje jasne podatke o tome tko je edukaciju prošao. Time se smanjuju troškovi i povećava sigurnost da su zaposlenici doista upoznati s pravilima i standardima.

Koje e-tečajeve najčešće biraju klijenti iz sektora trgovine i prodaje?

Najčešće se traže edukacije o vlastitim proizvodima i procedurama, prodajnim vještinama, odnosu s kupcima i mekim vještinama. Velika je potražnja i za obveznim edukacijama iz zaštite na radu, osnovnim informatičkim znanjima te online učenjem stranih jezika. Uz to, sve popularniji su kratki „micro-learning“ moduli koji zaposlenicima omogućavaju brzo učenje u svega nekoliko minuta.

Možete li podijeliti primjer uspješne suradnje s nekim iz maloprodajnog sektora ili FMCG industrije?

Suradnja s FMCG kompanijama najčešće se odnosi na uvođenje standardiziranih edukacija za nove proizvode i procese. Primjerice, kod lansiranja novog asortimana e-learning omogućava da prodajni predstavnici i merchandiseri u svim regijama istovremeno dobiju ista znanja, što značajno ubrzava izlazak na tržište i osigurava ujednačenu komunikaciju prema kupcima.

Koliko traje implementacija LMS sustava i što je potrebno da bi tvrtka krenula s online edukacijama?

Ako se radi o jednostavnijoj verziji, LMS se može postaviti i pustiti u rad u svega nekoliko dana. Kod kompleksnijih rješenja, s prilagodbama dizajna, povezivanjem na interne sustave i specifičnim zahtjevima, implementacija može trajati nekoliko mjeseci. Sadržaj za e-učenje obično je veći izazov od same platforme – no jednom kreirani materijali višestruko se koriste i dugoročno donose uštede.

Koje trendove u digitalnom učenju vidite kao ključne u narednim godinama?

Ključni trendovi su mikro-učenje, mobilno učenje i korištenje umjetne inteligencije. AI već pomaže u pripremi sadržaja, izradi vizuala i videa, kao i personalizaciji edukacije za svakog zaposlenika. U FMCG sektoru to znači bržu pripremu materijala za nove proizvode i mogućnost da zaposlenici dobiju upravo ono znanje koje im treba – u pravom trenutku.

 

Razgovarao: Marko Havaši