Billa redefinira maloprodaju u Slovačkoj kompaktnim flagship objektom u povijesnom centru Bratislave. Uz podršku austrijske proizvodne ekspertize, trgovac nudi neusporedivu ponudu hrane za van. Format od 300 četvornih metara kombinira osnovne supermarketske artikle sa šarmom gastronomskog operatera.
Autor: Sebastian Rennack, međunarodni retail analitičar

Billa ulazi u novi segment rasta u Slovačkoj sa svojim vodećim convenience prodajnim mjestom u povijesnom centru Bratislave. Iako je trgovac tradicionalno poznat po supermarketima punog asortimana, kompaktna lokacija u hotelu Radisson Blu Carlton pokazuje kako se Billa prilagođava nepopunjenim tržišnim nišama.
Dok međunarodni giganti Lidl, Kaufland i Tesco konkuriraju lokalnom heroju Coop Jednota kako bi ispunili slovačku ideju pravog „lokalnog trgovca“, Billa je svjesno krenula drugim putem. Malo preko granice u Austriji, matična kompanija izgradila je jedne od najjačih regionalnih internih proizvodnih kapaciteta, posebno za svježu convenience ponudu i hranu za van. Oslanjajući se na ovu ekspertizu, Billa Slovačka može ponuditi asortiman koji nijedan konkurent ne može dostići.
Novi format trgovine tako funkcionira kao hibrid između supermarketa i convenience prodavaonice usmjerene na gastronomski asortiman hrane za van. Pozicioniran u najprometnijoj zoni Bratislave, za turiste i uredske radnike, koncept s prodajnim prostorom od gotovo 300 m² usmjeren je na brze kupovne misije i postavlja nove standarde za urbanu convenience maloprodaju u Slovačkoj.
Ponuda je osmišljena za kupce u centru grada — bilo turiste koji traže brzi zalogaj, bilo zaposlenike iz okolnih ureda na pauzi za ručak. U njezinu središtu nalazi se širok izbor hrane za van, jasno podijeljen na gotova jela za konzumaciju i jela spremna za pripremu, pri čemu privatne robne marke čine velik dio ponude. Svježina je naglašena širom trgovine, od salat bara do toplih jela pripremljenih na licu mjesta i pizza svježe pečenih u namjenskim pećima. Ambijentalne gondole odražavaju moderan convenience fokus, s funkcionalnim i zdravstveno orijentiranim napicima koji se izdvajaju uz mainstream opcije. Kompaktan raspored, kontinuiran tok kategorija i hibridni sustav naplate osiguravaju da se svaka kupovna misija — bilo kompletan obrok ili dopunska kupnja — odvija brzo i intuitivno.
Posjet trgovini

Ova se Billa prodavaonica nalazi u prizemlju hotela Radisson Blu Carlton u povijesnom centru Bratislave, u ključnom turističkom području.

Na kompaktnoj površini od gotovo 300 m² trgovina je dizajnirana da opslužuje i svježu dopunsku kupnju i convenience potrebe.

Ulazni prostor ističe svježe voće i povrće, prilagođeno uredskim radnicima i turistima koji traže zdrav brzi obrok.

Uz moderan interijer, Billa naglašava vrijednost kroz upečatljive digitalne „Akcia“ promocije na ulazu.

Stražnji zid posvećen je rashlađenim gotovim obrocima, svježim salatama i smoothiejima.

Inovativni convenience proizvodi koji se ističu uključuju sendviče s niskim udjelom šećera i visokim udjelom proteina, kao i staklenke svježe azijske juhe spremne za pripremu.

Trgovac dijeli svoju convenience liniju na jela za podgrijavanje, jela za pripremu i lagane grab&go artikle za trenutnu konzumaciju.

Zidne dekoracije, stilizirane poput povijesnih stupova, čuvaju elemente restaurirane arhitekture hotela i nagovještavaju motive slovačke tradicije i trgovine.

Samoposlužni salat bar ističe convenience orijentaciju trgovine, nudeći svježe pripremljene opcije poput grčke i caprese salate.

Polovina kompaktnog pulta posvećena je tradicionalnim suhomesnatim proizvodima i sirevima, a druga polovina toploj hrani za van.

Svježe pizze pripremaju se od nule u kuhinji unutar trgovine, stvarajući atmosferu lanca brze hrane.

Digitalni ekrani promoviraju svježe party ponude koje se mogu naručiti 24 sata unaprijed, dodajući trgovini i ketering dimenziju.

Tradicionalne kobasice čine najveći dio asortimana pulta.

U samoposlužnom dijelu Billa prikazuje veći udio privatnih marki suhomesnatih proizvoda nego konkurenti, dopunjenih posebnom premium linijom prilagođenom višem socioekonomskom profilu kupaca u okolini.

U ambijentalnom dijelu, polica s napicima balansira mainstream sokove i vode sa širokim izborom biljnih i proteinskih napitaka.

Zidna umjetnička djela s povijesnim motivima, uključujući pogled na Bratislavski dvorac, integriraju trgovinu u gradski kontekst.

Hibridna zona naplate učinkovito je povezana s impulsnim asortimanom vina i žestokih pića na strani klasičnih kasa…

…dok na drugoj strani nudi brzu opciju samoposlužnih kasa.

Kutak za kavu ispred blagajni daje završni convenience detalj kupovnom iskustvu.

O AUTORU
Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, međunarodni retail analitičar i bivši međunarodni dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećeg njemačkog tjednog poslovnog lista za FMCG sektor. Također ima bogato praktično iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih operativnih timova Schwarz grupe i Metro grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji.
Foto: Sebastian Rennack


