Belgijska prekogranična kupovina prehrambenih proizvoda tijekom prvih devet mjeseci 2025. zabilježila je blagi pad – na 521 milijun eura, sa 552 milijuna u istom razdoblju prošle godine, izvještava ESM magazine.

Istovremeno, najnoviji podaci belgijskog udruženja prehrambene i pića industrije Fevia ukazuju i na trajne izazove te nove pritiske.
Francuska, tradicionalna destinacija belgijskih kupaca koji kupuju preko granice, zabilježila je značajan pad kupovina, uglavnom zbog povećanja trošarina na zaslađene bezalkoholne napitke, koje je stupilo na snagu 1. ožujka 2025.
Kao posljedica toga, prekogranične kupovine u Francuskoj pale su u drugom kvartalu 2025. za 8,0%, ali se pad usporio na samo 1,4% u trećem kvartalu.
Dok su belgijske kupovine u Nizozemskoj smanjene za 18,1%, na 101 milijun eura, postotak nizozemskih kućanstava koja kupuju u Belgiji ili Njemačkoj porastao je na 45,3% u 2025., sa 41,4% prošle godine.
Cijena, očekivano, ostaje glavni motivator, pri čemu je Njemačka popularnija destinacija od Belgije za ove kupce.
Foto: Pixabay


