FMCG RETAIL SUMMIT 2025

Tesco pokreće pilot-projekt ponovnog punjenja proizvoda

Svijet

23.07.2020

Najveći britanski maloprodajni lanac Tesco pokrenuo je pilot-projekt dopune proizvoda – kupci putem internetske stranice naručuju što žele, a narudžba im putem kurirske službe stiže u posebnom pakiranju za ponovnu upotrebu za koje se plaća depozit.

Kada potroše proizvod, kupci pozivaju kurirsku službu koja preuzima pakiranje, odnosi ga na profesionalno čišćenje, a zatim šalje na ponovno punjenje.

Cilj je da se omogući kupcima da koriste manje plastike, ali i da se testira njihova spremnost za novi vid kupnje.

Za sada, dopuna je dostupna samo prilikom online narudžbi, a ako projekt bude uspješan, postupak će biti moguć i u prodavaonicama. Kupcima će u probnom razdoblju na raspolaganju biti 150 proizvoda, među kojima su i Coca-Cola, kečap Heinz, jogurt Danone, tekući deterdžent za pranje rublja Persil i proizvodi Nivea.

Tesco u okviru ovog projekta surađuje s kompanijom Loop.

Ideja je da postupak bude što jednostavniji za kupca, zato on ne mora čistiti pakiranje, već ga samo predati kurirskoj službi umjesto da ga baci u kantu za smeće.

Kada kupac više ne želi koristiti uslugu, vraća pakiranje Tescu i dobiva depozit nazad. Ako projekt bude uspješan, punjenje će biti moguće i u samim trgovinama.

Direktor kompanije Loop, Tom Szaky, kaže za BBC da u ovom trenutku cilj nije novac.

Na pilot-projektu gubimo novac, ali nam je cilj da vidimo želi li britanska javnost ovakav način kupnje. Lokacije koje budu najbolje reagirale, prve će dobiti i mogućnost dopune u samim trgovinama, najavljuje Szaky.

Na pitanje hoće li Britanci biti sumnjičavi oko ponovne upotrebe pakiranja u trenutku pandemije zbog brige oko higijene, Szaky odgovara:
Kad idete kod zubara, je li vam ikada prošlo kroz glavu da su instrumenti koje stomatolog koristi prethodno bili u stotinama, možda i u tisućama usta? Ne? Poanta je u čišćenju.

Direktor kompanije Loop dodao je da je pilot-projekt već počeo u Francuskoj s lancem Carrefour i u SAD-u s Krogerom i Walgreensom te da je za vrijeme pandemije došlo do rasta potražnje, usprkos brigama zbog higijene.

Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.

Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.