Britansko-nizozemski konglomerat Unilever želi pojednostaviti strukturu i osloniti se na "britansku stranu", odustajući od dvostruke strukture, koje se tvrtka pridržavala gotovo stotinu godina.

Prema pisanju Retail Detaila, Unilever razmišlja o prodaji udjela čaja Lipton. Tako tvrtka planira povećati fleksibilnost, a odluka u korist britanskog identiteta kraj je procesa koji traje nekoliko godina. Napominje se da ta odluka neće imati ozbiljne posljedice za Unileverove investicije u Nizozemskoj, gdje tvrtka zapošljava 2500 ljudi, uglavnom u odjelima za hranu i grickalice.
Podsjetimo, Unileverova složena struktura rezultat je spajanja 1929. godine, kada se britanski proizvođač sapuna Lever Brothers udružio s nizozemskom Margarine Unie kako bi prekinuli konkurenciju za sirovine i umjesto toga razvili sinergiju između dviju kompanija.
Kao dio tekućeg procesa pojednostavljenja poslovanja tvrtke, Unilever je početkom 2020. objavio da se tvrtka bavi razvijanjem scenarija daljnjeg razvoja čajne divizije, čiji su najpoznatiji brandovi Lipton i Pukka. Tvrtka također razmatra mogućnosti za potpunu ili djelomičnu prodaju navedenih marki. Ako se donese odluka o prodaji, tada se postupak može pokrenuti već početkom jeseni, piše Bloomberg.
Mnogobrojna privatna dionička društva, poput KKR & Co, Cinvena, Advent Internationala i Blackstone Grupe, već su pokazala svoj interes za kupnju Unileverovog odjela čaja. Osim nabrojanih tvrtki, zanimanje za Unileverovu čajnu podjelu pokazao je i vlasnik tvrtke Jacobs Holding, proizvođač čokolade Barry Callebaut.
Ovisno o marki i proizvodnim kapacitetima uključenim u transakciju, ova prodaja može donijeti oko 5,5 milijardi eura. Ovo bi mogla biti jedna od najvećih trgovinskih ponuda u povijesti Unilevera. U 2017. godini tvrtka je već prodala proizvodnju margarina privatnom investicijskom fondu KKR & Co za 8 milijardi dolara.
Izvor: Retail.ru
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.