Bosna i Hercegovina je u prva četiri mjeseca ove godine na vodu iz uvoza potrošila oko 44 milijuna maraka (oko 22,5 mil. eura), dok je u istom razdoblju na inozemna tržišta plasirala prirodnu i gaziranu vodu vrijednu oko 12,5 milijuna KM.
Iako podaci Vanjskotrgovinske komore BiH pokazuju da je uvoz vode od siječnja do kraja travnja nešto manji u odnosu na isto razdoblje lani kada je iz inozemstva stigla voda vrijedna 51,2 milijuna maraka, BiH i dalje na uvoznu vodu troši milijune, piše Glas Srpske.
Ipak, da će se nepovoljna situacija oko izvoza i uvoza vode u bližoj budućnosti promijeniti očekuje Svanimir Kreštelica, koji već duže vrijeme planira realizaciju milijunskog ulaganja u naselju Kijevo u općini Trnovo, gdje bi trebao otvoriti tvornicu za flaširanje vode.
“Završili smo sve procedure, te standardizaciju i sada očekujemo posjet izaslanstva koje će sve to pregledati i osigurati dokumente kako bi naša voda krenula na arapsko tržište. Koronavirus nas je omeo u tim poslovima, tako da čekamo razvoj situacije i dolazak partnera iz inozemstva”, rekao je Kreštelica koji najavljuje da će se u tvornici puniti oko 2000 boca na sat.
Prema njegovim riječima, uvoz vode može biti smanjen samo uz jaku podršku domaćim kompanijama. Ekonomisti smatraju da su domaćim kupcima privlačniji inozemni proizvodi jer imaju zanimljiv marketing, unatoč činjenici što su domaći proizvodi možda kvalitetniji.
“Premalo radimo na promociji naših proizvoda, i zato treba pomoći domaćoj proizvodnji vode jer konkurencija iz inozemstva stalno radi na reklamama i to je njihov recept za osvajanje tržišta”, rekao je ekonomist Zoran Pavlović prenosi Poslovni.hr.
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.