DR OETKER STUDENI
KERMAN

Sve počinje i završava s potrošačem

Donosimo intervju s govornicom 3. FMCG Marketing Summita

FMCG Marketing Summit

09.03.2020

Miranda Mladin, izvršna direktorica za Centralni marketing i Inovacije, Atlantic Grupa

Motivira me nužnost brze reakcije na podražaje s tržišta, potraga za inovacijom koja će u datom trenutku značiti radikalnu promjenu, mogućnost promptne evaluacije, brzih lekcija i njihove primjene.

U 15 godina provedenih u kompaniji Henkel Miranda Mladin stekla je zavidno iskustvo, pri čemu je pet i pol godina provela je na tržištu Njemačke i Austrije, u regionalnoj CEE i globalnoj centrali. Trenutačno obnaša i razvija poziciju izvršne direktorice za Centralni marketing i Inovacije u Atlantic Grupi.

Imate bogato iskustvo u marketingu i od samoga početka svoje karijere ste u FMCG sektoru, što Vas najviše motivira?
Odgovor koji slijedi vjerojatno ste već bezbroj puta čuli, ali mislim da vrijedi ponoviti – zbog onoga 'F' u riječi FMCG. Volim dinamična i zahtjevna okruženja. Motivira me nužnost brze reakcije na podražaje s tržišta, potraga za inovacijom koja će u datom trenutku značiti radikalnu promjenu, mogućnost promptne evaluacije, brzih lekcija i njihove primjene. S druge strane, ta se dinamika očituje i u osobnom rastu. Dinamičnost, agilnost, inovativnost. To je FMCG sektor.

Koji projekt/e ili događaj/e osobno smatrate ključnima u svojoj karijeri?
Dva su događaja koja su značila prekretnicu: 1. job rotation kojim sam dobila priliku 2006. godine, nakon nepune 3 godine iskustva u marketinškom odjelu na lokalnom tržištu, steći iskustvo u regionalnoj centrali u Beču za Srednju i Istočnu Europu s odgovornošću za više od 30 tržišta. Nakon rada u CEE Marketing odjelu, započinjem sa svojim prvim radnim iskustvom u Odjelu prodaje, Strateškom vođenju ključnih kupaca, također u regionalnoj centrali u Beču. Stečeno iskustvo me pripremilo za preuzimanje pozicije direktorice Marketinga za Adria regiju, 2011. godine. Pet godina poslije, rekla bih, prilika koja se ne propušta – rad u globalnoj centrali, Odjelu marketinga, s odgovornošću unutar kategorije aktivne na više od 70 tržišta. Iskustvo koje se dobije na toj razini, ne mogu kvantificirati godinama iskustva na lokalnom ili užem regionalnom tržištu.

AG ima neke od najsnažnijih brandova u Hrvatskoj i marketinške aktivnosti na više od 40 tržišta. Kako uspijevate zadržati tako visoko ljestvicu prepoznavanja vaših brandova u Hrvatskoj i regiji te etabliranju brandova na ostalim svjetskim tržištima?
Iza svakog našeg branda stoji dediciran team marketinških stručnjaka; od stratega do onih koji su zaslužni za izgradnju branda na lokalnom tržištu. Visoka prepoznatljivost tih brandova rezultat je ne samo vremenski duge prisutnosti na tržištu nego i konstantne komunikacije s potrošačem. Trudimo se biti prisutni u njihovim životima, biti relevantnima, ispuniti očekivanja, ali i srca jednom toplom emocijom. Nova tržišta se također osvajaju upoznavanjem lokalnog potrošača i kupca. To je krucijalna polazna točka. Mnogo je sličnosti, ali i onih sitnih detalja koji čine razliku, koji mogu biti presudni za uspjeh. Naša snaga leži i u distributivnom dijelu kompanije, našoj produljenoj ruci izvršenja brand i shopper strategija.

Kakvi su izazovi kad je riječ o lokalnom potrošaču?
Bavimo se potrošačem više nego ikada. U jednu ruku poznajemo ga bolje, u drugu ruku, taj isti potrošač stavlja pred nas sve veće izazove. Zašto? Rekli bismo u svakodnevnom životu, zato što može. Zato što mu je dan izbor. Kako se osigurati da upravo mi budemo njegovim izborom, u vrijeme apsolutne dostupnosti? Jedno je jasno, potrebno je definitivno više nego prije, kako bismo dali potrošaču snažan razlog koji bi opravdao izbor te stvoriti i održavati živim jedan odnos. Odnos u kojem ti pokazujem da te poznajem i da si mi bitan, odnos, kao i svaki u kojem se daje, odnos koji donosi dodatnu vrijednost.

Držite da se bez istinskog interesa za psihologiju i kreativnost, pojedinac teško može kvalitetno baviti marketingom. Možete li nam to detaljnije objasniti?
Jednostavno – sve počinje i završava s potrošačem. Tim kompleksnim, no istovremeno i lako razumljivim mehanizmom misli, emocija i potreba. Biti u mogućnosti razumjeti ili spoznati taj sklop je nužnost. Širina i dubina perspektive je to što je potrebno, kao i u drugim znanostima. Materijalizirati ta saznanja pitanje je kreativnosti i analitike. Kreativnost je odgovor na što, a analitika na kako.

O čemu ćete govoriti na FMCG Marketing Summitu? Što naši posjetitelji mogu očekivati od Vas?
S obzirom na višegodišnje iskustvo u Henkelu te posljednjih nešto više od godinu i pol u Atlantic Grupi, upitana sam da usporedim rad u globalnoj kompaniji u odnosu na rad u lokalno-regionalnoj. Fokusirat ću se ponajviše na rad u odjelu marketinga, odnosu prema potrošaču, radnoj atmosferi i organizacijskoj kulturi. Bit će to uvid u ova dva, po mnogočemu slična, no i različita svijeta. Jesmo li usporedivi, odnosno konkurentni, koje su prednosti, a koji izazovi?