DR OETKER STUDENI
KERMAN

Nova era osobne kupnje

Devan Huges, CEO i suosnivač, Buymie

FMCG Marketing Summit

05.03.2020

Devan Huges, CEO i suosnivač, Buymie

Način na koji živimo dramatično se promijenio u posljednjem desetljeću. Ekonomijama sada upravljaju decentralizirane platforme, u cijelosti vođene podacima. Što to znači za prehrambene proizvode u sektoru robe široke potrošnje?

Izvršni direktor i suosnivač tvrtke Buymie, platforme za e-trgovinu namirnicama po narudžbi te predsjednik industrijskog tijela Sharing Economy Irska, Devan Hughes, jedan je od vodećih europskih misaonih lidera u području e-trgovine namirnicama, a govornik je na ovogodišnjem FMCG Marketing Summitu. Devan je šokirao industriju 2018. godine kad je njegova tvrtka Buymie postala prva neovisna platforma za e-trgovinu koja je kroz partnerstvo s Lidlom i Schwarz grupom, segment diskontne trgovine ponudila online. S Devanom Hughesom saznajte pravu priču o onome što se događa u samom središtu disrupcije, dok dijeli svoje putovanje kroz disrupciju i eksponencijalni rast u onome što naziva "posljednja velika granica".

Možete li nam reći nešto više o sebi i svom poslovnom iskustvu? Kako ste smislili ideju za Buymie?

Pomalo je čudno, ali nisam se bavio namirnicama, FMCG-jem ili tehnologijom. Na početku karijere radio sam u energetskom i robnom sektoru i pomagao velikim maloprodajnim trgovcima pri upravljanju njihovim portfeljima u plinu i električnoj energiji. Radio sam u upravljanju potražnjom i pomagao balansirati distribucijsku mrežu održavanjem ravnoteže ponude i potražnje električne struje.

O pokretanju novog posla počeo sam razmišljati 2014. godine; Buymie je moj peti pothvat, a četiri spektakularna neuspjeha koja već imam iza sebe pomogla su mi da dođem ovamo gdje sam danas.

Online tržište namirnica 2014. je godine u Irskoj i Velikoj Britaniji bilo vrijedno 9 milijardi funti, no ukupno je gubilo 300 milijuna godišnje. Uvidio sam da model distribucije koji se koristi nije dorastao svrsi te da je zbog njega tržište disfunkcionalno. To je bio velik problem, pogotovo ako uzmemo u obzir da se potražnja za online nabavkom namirnica trebala udvostručiti unutar samo 10 godina. Znao sam da takvo tržište mora proći kroz značajan period narušavanja stanja i oporavka.

Ideja za Buymie izrodila se iz mog razumijevanja najbolje prakse distribucije dobara, gdje je najpovoljniji način rada koristiti jednu decentraliziranu infrastrukturnu jedinicu koja treba biti učinkovita.

U kojim ste zemljama prisutni? S obzirom na vrijeme postojanja na tržištu, jeste li zadovoljni trenutačnim rastom vaše platforme?

Buymie trenutačno posluje u Irskoj i pripremamo se za prvo međunarodno širenje.

Prošle je godine naš ukupni promet porastao za 2000% i time smo postali najbrže rastuća e-trgovačka platforma u Irskoj i prva neovisna platforma koja je u Europi diskontne kanale prenijela u online sferu.

Možete li nam reći nešto više o tome kako se Buymie usredotočuje na proces kupnje i sustav određivanja cijena općenito?

U Buymieju smo izgradili end-to-end FMCG platformu i lanac opskrbe. Naši potrošači naručuju koristeći najbolje potrošačke aplikacije i korisničko sučelje koje na dnevnoj bazi osvježava cijene i posebne ponude naših maloprodajnih partnera. Narudžba se potom šalje najboljem osobnom kupcu u našoj mreži koji bira, pakira i plaća naručeno u ime potrošača koristeći posebno osmišljenu Buymie aplikaciju koja pojednostavljuje i ubrzava proces odabira.

Svime time upravlja i sve pospješuje umjetna inteligencija JARVIS koja prikuplja i nadzire makro FMCG tržišne podatke i optimizira protok transakcija između ključnih dionika – potrošača, kupaca, maloprodajnih trgovaca i brandova.

Koja je najveća razlika između Buymieja i tradicionalnih dostavnih servisa?

Buymie je jedinstvena platforma koja ima brojne korisnike i slobodna sredstva. Ne gradimo distribucijske centre i ne kupujemo kombije. Koristimo postojeća sredstva i iz njih „cijedimo“ što je više moguće; dobivamo više vrijednosti za maloprodajne trgovce.

Procesiramo i distribuiramo narudžbe u stvarnom vremenu, bez potrebe za noćnim gomilanjem i planiranjem dostavnih ruta.
Kako osiguravate najvišu kvalitetu za svoje klijente? Prolaze li vaši kupci kroz kakve edukacije?

Svi Buymie kupci prolaze kroz standarde najbolje prakse prilikom procesa edukacije i usredotočuju se na kritična područja, kao što su upravljanje hladnim lancem, sigurnost hrane i korisničko iskustvo.

Kupci su također izravno povezani s krajnjim potrošačem pa mogu komunicirati tijekom procesa narudžbe kako bi riješili probleme zamjene i osigurali da su sve stvari odabrane prema preferencijama potrošača.
Kako izgleda prosječna potrošačka košarica?

Buymie košarica trenutačno je 2,8 – 3 puta veća od prosječne košarice kupljene u običnoj trgovini, a velik dio te košarice sadržava svježu hranu i hlađeno meso. Naša prosječna košarica pokriva sve glavne kategorije namirnica.
Buymie je otvorio novi kanal za FMCG sektor, što je iznimna prilika za rast vaših maloprodajnih partnera i brandova. Tko su vaši najveći korporativni ulagači?

Buymie je poduzetnička FMCG platforma i usredotočeni smo na suradnju s najvećim korporativnim dionicima na europskom tržištu. Naši najveći partneri uključuju Lidl/Schwarz Group, kao i Unilever Plc koji je naš direktni investitor od 2017. godine.

Kakva partnerstva imate s trgovinama? Koliko je trgovina u vašoj bazi podataka? Kako pratite cijene, promotivne akcije itd.? U kakvom ste odnosu s Lidlom i Tescom?
Buymie je prodajno agnostička platforma i nismo vezani samo uz jednog maloprodajnog trgovca. Surađujemo s partnerima kako bismo što više trgovina učinili dostupnima na platformi. Osmislili smo direktne integracijske alate koji daju dnevne novosti našim partnerima i dobivaju ih od naših partnera, što povećava vidljivost cijena i popusta našim korisnicima u stvarnom vremenu.

Naravno, ne mogu govoriti o detaljima odnosa s našim brojnim partnerima, no mogu reći da imamo vrlo blisku vezu i dobru suradnju sa svim maloprodajnim trgovcima s kojima surađujemo. Naše partnerstvo s Lidlom bio je revolucionaran događaj jer je Buymie prva neovisna platforma u Europi koja nudi online verziju toga brzorastućeg diskontera.

Ova će se industrija suočiti s jednom od najvećih promjena u ovom stoljeću i to zahtijeva zaista disruptivno razmišljanje. Za to je potrebna snažna komunikacija sa starijim dioničarima i direktorima za napredak inovacija i njeno širenje odozgo prema dolje.
Fokus Buymieja je na uvidu, znanju i mogućnostima transformacijske tehnologije za cjelokupnu maloprodajnu industriju prehrambenih proizvoda.
Ušli ste na tržište na kojem dominiraju veliki igrači. Kako su reagirali na vas?

Da budem sasvim iskren, prvotna reakcija nije bila super. Pet tjedana od pokretanja, jedan od najvećih trgovaca u Europi prijetio je tužbom ako ne zatvorimo tvrtku.
To nam je bilo iznenađujuće jer je naša misija oduvijek bila pomoći maloprodajnom tržištu da bude konkurentno u trenutku kritičnom za tradicionalne trgovine.
Kad sada bolje razmislim, vidim da smo uranili godinu dana, jer je unutar 12 mjeseci od našeg osnutka Amazon kupio Wholefoods i globalno FMCG tržište shvatilo je da mu se smjer zauvijek promijenio.
Dostava namirnica nije novi koncept, no podaci pokazuju da je prodor na globalno tržište nizak. Zašto mislite da je to tako?

To je veliko pitanje. No da pojednostavnimo – primarni je razlog taj što su namirnice složena roba koja traži složen sustav opskrbe, a dosad jednostavno nismo imali tehnologiju za profitabilan online kanal.
Što mislite o e-trgovini živežnim namirnicama? Hoće li uspjeti u budućnosti? Koje su najveće prijetnje, ali i prilike za njen rast?

Na svom sam LinkedIn profilu 2015. napisao članak koji govori upravo o tome zašto će e-trgovina apsolutno uspjeti.
Ja to vidim ovako – online FMCG živežnih namirnica jedna je od posljednjih velikih granica digitalne transformacije. Kako tehnologija sazrijeva i „platformizacija“ industrije se nastavlja, svjedočit ćemo potpunoj resegmentaciji industrije koju pokreće tržišna potreba za većom učinkovitošću u svijetu hiperkonzumerizma i autonomnog tehnološkog napretka.
Ako gledamo dugoročno, nema rizika i ima vrlo malo izazova za budući uspjeh online tržišta namirnica.

Pitanje koje vrijedi postaviti je – tko će biti dioničari tržišta. Sada, promatrajući Irsku i Ujedinjeno Kraljevstvo, dva najzrelija tržišta u Europi, imamo približnu potrošnju od 250 milijardi funti (online i offline). Glavni igrač u tom sektoru je Tesco i on vrijedi oko 20 milijardi funti, a sada će se sukobiti u najbrže rastućem (online) kanalu s tvrtkom koja je 4 puta veća od čitavog tržišta, Amazonom.
Rizik za maloprodaju jest da ako ne prilagode svoj način razmišljanja novom svijetu i ne poduzmu korektivne mjere sada, vrlo je vjerojatno da neće igrati u online kanalima kroz 15-20 godina jer će ih tržište izgurati.
To bi moglo biti katastrofalno za maloprodajnu industriju jer bi dotad online mogao biti veliki FMCG kanal, ako ne i glavni.
Koji su vaši planovi za budućnost?

Izgraditi održiv operativni/distribucijski sustav otvorenog pristupa za FMCG industriju namirnica. Na globalnoj razini.

O čemu ćete govoriti na konferenciji? Što naši posjetitelji mogu očekivati?

Pa, barem važne stvari za razmišljanje, više o stvarima koje smo ovdje spomenuli i stvaran uvid u stanje dobiven iz vremena koje sam proveo s direktorima europske FMCG industrije.