DR OETKER STUDENI
KERMAN

Snovi, vizija, stvarnost

Donosimo intervju s govornikom 3. FMCG Marketing Summita

FMCG Marketing Summit

03.03.2020

SAVE THE DATE! 17.3.2020.

Možda jest floskula, ali je točna, da kad radiš ono što voliš, s neprestanom željom za usavršavanjem, to je najveća motivacija!

Nikola Žinić svoju je karijeru započeo kao dizajner u studiju Ivana Doroghyja. Ondje je upoznao Davora Bruketu koji je bio na studentskoj praksi. Kako kaže, odmah su kliknuli i dogovorili se da će za prijatelje i poznanike raditi dizajn svega što stignu, a često samo za pivo. Željeli su tako, među ostalim, popuniti portfelj s kojim su onda kucali na razna vrata i nudili svoje usluge. Prvu im je priliku dao BBDO koji ih je unajmio kao freelance dizajnere. Tako je sve počelo pa se u jednom trenutku razvilo do zapošljavanja gotovo stotinu ljudi i rada s nekima od vodećih brandova i organizacija. Puno rada, puno i pogrešaka i učenja na pogreškama. Od tada do danas Agencija je proglašena drugom najučinkovitijom neovisnom reklamnom agencijom na svijetu prema Effie indeksu, najboljom malom agencijom godine, međunarodno, prema časopisu Advertising Age, i jednom od vodećih svjetskih neovisnih agencija.

Poduzetnički život nije lak, što biste ocijenili kao najveći izazov, a što kao najveći motivator?
Poduzetnički život ima i prednosti i mana, kao i svaki drugi tip života, a izazova ne manjka na svim frontama. Možda je najveći izazov svakodnevno redefinirati prioritete, jer milijun stvari zahtijeva tvoju pažnju, a ne možeš se svemu kvalitetno posvetiti. Možda jest floskula, ali je točna, da kad radiš ono što voliš, s neprestanom željom za usavršavanjem, to je najveća motivacija. Griješiti u odlukama je normalno, ali sam s vremenom shvatio da ne valja žaliti, već učiti iz svake situacije i mijenjati se na bolje, jer ne postoje savršeni poslovi niti savršeni ljudi.

S kojim kompanijama iz FMCG-a najviše radite? Koja su tržišta, prema Vašem mišljenju, najzanimljivija, a koja najzahtjevnija?
Dugo radimo za Karlovačko pivo, Podravku i Cromaris, a posljednjih godina i za PIK Vrbovec i Tommy. Svako je tržište posebno na svoj način i na svakom postoji stanoviti izazov koji treba riješiti, ali ono što je svim tržištima danas zajedničko jest to da su sva jako bučna i na svakom se sve teže istaknuti.

Koju biste kampanju u FMCG-u u posljednje vrijeme ocijenili kao najkreativniju, pa i najbolju?
Definitivno bih izdvojio ono što je izveo brand Tide, sredstvo za pranje rublja, za vrijeme Super Bowla, najgledanijih TV minuta u SAD-u. Napravili su štos koji je izgledao kao da se poznato TV lice Terry Bradshaw pojavio s mrljom na košulji za vrijeme prijenosa utakmice uživo, da bi se nešto kasnije tijekom utakmice shvatilo da se radi o prvom dijelu unaprijed snimljene reklame u kojoj na kraju Bradshaw mrlju opere Tideom. Naravno, svi su pričali o tome.

U posljednje vrijeme u akademskim se krugovima provlači pomalo dramatična teza da je marketing mrtav. Kakvu budućnost komunikacija u FMCG sektoru predviđate?
Marketing nikada nije mrtav jer je društvena tvorevina. Evoluira kao i društvo, mijenjaju se forme i alati koji se koriste, no srž je i dalje ista – kroz pričanje priča odgovoriti na potrebe potrošača. Najbolje vrijeme za marketing upravo je sada zbog bogatstva mogućnosti izražavanja i tehnoloških rješenja koja pomažu i oglašivačima, ali na kraju krajeva i potrošačima. Potrošači su danas informiraniji i zahtjevniji no ikad, i to je dobro, jer struku tjera da bude bolja.

Čekaju li nas u 2020. novi trendovi u svijetu marketinga?
Hijerarhijske sustave sve više zamjenjuje kolaborativni pristup, što znači da sve manje radimo za klijente, a sve više radimo s klijentima. To nam omogućuje da bolje razumijemo njihov poslovni izazov i da napravimo bolja rješenja koja nisu više samo komunikacijska. Sve češće kreativnost koristimo kako bismo intervenirali već u poslovni proces ili u sam proizvod koji sam po sebi već radi kao komunikacijsko sredstvo na neki način. Alati koje pritom koristimo, poput design thinkinga, design sprinta i growth hackinga, u tome nam pomažu. Mi se danas zapravo bavimo kreativnom transformacijom poslovanja, ne samo oglašavanjem.

Imate li poruku za mlade kreativce i marketingaše u FMCG-u?
Budite svoji, hrabri i strastveni oko toga što radite jer ste tako generatori trendova. Pogledajte gdje se možete usavršiti i radite na tome predano. Izazov je istaknuti se, a jedini način da to napraviš jest da radiš nešto što te istinski zanima i u čemu uživaš. Tada će te ljudi primijetiti, autentičnost se danas cijeni više nego ikad.

O čemu ćete govoriti na FMCG Marketing Summitu? Što naši posjetitelji mogu očekivati od Vas?
Svijet je jako bučan, a vi ga svejedno morate nekako nadglasati. Pitanje je kako. U svojem ću predavanju pokušati sažeti principe kojima se vodimo u Agenciji kako bismo brandove učinili relevantnima. Nadam se da ću nekoga inspirirati.