Proizvodnja slatkiša u Srbiji proteklih pet godina bilježi značajan rast, a domaće čokolade, keks i bombone sve više svoje mjesto nalaze i na policama svjetskih trgovinskih lanaca.
Po mišljenju Matjaža Vodopiveca, direktora Strateškog poslovnog područja Slatko i slano Atlantic Grupe, pozitivni signali u ovoj godini vide se prije svega u statističkim pokazateljima koji bilježe rast prometa na malo, što ukazuje, kaže, na oporavak potrošnje kao značajnog izvora rasta.
Na "čelu proizvodne trake" u Srbiji nalaze se fini pekarski proizvodi poput različitih vrsta keksa (rast od 17,9%), a proizvodnja čokolada i proizvoda sličnih čokoladi viša je za 12% nego prije pet godina.
Kako bi se srpski konditori izborili u oštroj tržišnoj utakmici potrebno je, ispuniti kompleksne zahtjeve za pouzdanost kvalitete uz efikasnost i fleksibilnost u proizvodnji, ali, kako ističe, osnovni adut je održati povjerenje potrošača i ispuniti njihova očekivanja.
Godišnje se u prosjeku iz Srbije izveze trećina konditorskih proizvoda, i to najviše finih pekarskih proizvoda, keksa i vafla, priopćeno je Tanjugu u Privrednoj komori Srbije (PKS).
Količina izvezenih konditorskih proizvoda u prošloj godini iznosi oko 50.000 tona, što je srpskoj industriji slatkiša donijelo više od 145 mil. USD.
Glavna izvozna tržišta su republike bivše SFRJ, od toga najviše se izvozi u BiH, Crnu Goru i Makedoniju, ali srpski konditorski proizvodi svoja mjesta sve više nalaze i u prodavaonicama Australije, Amerike i EU.
(Autor/izvor: SEEbiz / Tanjug )