Dobar posao rade hrvatske FMCG tvrtke zahvaljujući fenomenu povratka domaćim, poznatim, bliskim brendovima.
Svoju profesionalnu karijeru u GfK započeli ste 2006. godine. Kako sad gledate na svoje početke? Je li svijet istraživanja ispunio Vaša očekivanja?
Zapravo sam svoj put počeo još 2001. kao anketar. Mislim da sam živcirao voditelje projekata jer sam često propitivao logiku određenih pitanja, korištene skale i slično. Nadobudni bahati nerd, ubojita kombinacija. S vremenom sam naučio propitivati, a ne uvrijediti :). I danas vjerujem da ne možete biti dobar istraživač ako nemate internu motivaciju za stalnim rješavanjem zagonetki. Ima tu nečeg detektivskog i pustolovnog. I terapijskog. Jer istovremeno dekonstruirate vlastite i društveno konstruirane zablude te pomažete svojim partnerima da dekonstruiraju njihove zablude.
Koji su Vas podatci iznenadili u protekloj godini u FMCG sektoru?
Najviše me iznenadilo u kojoj mjeri strah globalno unificira potrošačke obrasce. Reducirani čovjek u Hrvatskoj postaje sličan reduciranom čovjeku u Meksiku, Kini ili na Islandu.
Na gotovo svim svjetskim tržištima vidimo iste krivulje kupovnih navika, frekvencija značajno pada, košarica značajno raste. Iznenadila me spora reakcija velikih korporacija u online kanalu, jednako kao i brza reakcija hrvatskih OPG-ova koji su preko noći postali online tržnica.
Koliko je danas bitno slušati svog kupca? Koje trendove u FMCG sektoru ili ideje po tom pitanju vidite? Tko radi dobar posao?
Sve je više tvrtki koje slušaju svog kupca. One koje to ne rade, ili imaju genijalca u timu, ili imaju brend sa strašnim nasljeđem ili ih se nećemo sjećati za 10 godina. Trendovi u FMCG-u isti su kao i prije krize. I ostat će isti nakon nje. Samo su neki od njih uspavani trenutnom disrupcijom. Dobar posao rade hrvatske FMCG tvrtke zahvaljujući fenomenu povratka domaćim, poznatim, bliskim brendovima. Mnoge među njima idu i korak dalje, ne zadovoljavajući se inertnim rastom, snažno ulažući u razvoj novih proizvoda. Dobar primjer su Atlanticovi Jimmy Fantastic i Boom Box.
Imali ste već priliku sudjelovati na našim konferencijama kao predavač i sudionik. Kakvi su utisci? Koliko su bitne konferencije i ta vrsta networkinga, prijenosa informacija i znanja?
Volim kazalište, inspirativne govornike, i poučavanje netradicionalnim metodama. Vaša konferencija ima sve nabrojeno. Pamtim mnoge prezentacije, posebno Christiana Majgaarda i Matthewa Browna. Volim i „minglanje“ u hodnicima između predavanja. Volim i to što poznam sva lica, ali ih ponekad ne znam smjestiti. Onda pustim čovjeka da priča da otkrijem tko je. Volim i kad ispadnem blesav ne skuživši s kim sam zapravo pričao. Velika je čast biti predavač na FMCG Summitu.
Očekivanja su od naše prezentacije uvijek visoka. Jednom mi je partnerica prišla nakon prezentacije i razočarano rekla: „Bilo je vrlo dobro“. Naš je cilj, kao i njezino očekivanje – biti odlični.
Što sudionici mogu očekivati ove godine? Što stoji iza naslova Vašeg predavanja U cipelama kupca: Srce, Košarica, Žlica?
GfK 24 sata dnevno prati kupovine hrvatskih kućanstava, njihovu prehranu, želje, potrebe, strahove i snove. Povest ćemo vas kroz priču o kupcu upravo kroz te 3 perspektive: što mu je na srcu, što u košarici, a što na tanjuru.
Prvi pogledajte program 3. FMCG Marketing Summita.
Svoju BESPLATNU prijavu možeš izvršiti ovdje.