DR OETKER STUDENI
KERMAN

Aktivni turizam sa pet zvjezdica u srcu Plitvičkih jezera

CAMPING PLITVICE

Promo

04.05.2021

Kamping turizam već dugo u svijetu prati novi trend aktivnog odmora, odnosno jedina je vrsta turizma koja raste već punih deset godina, a koji je i posljednjh godinu dana u pandemiji Covod-19, dobio još veći zamah jer ljudi žele biti što više na otvorenom, dalje od drugih ljudi, a da pritom imaju dostupne sadržaje za aktivni odmor.

Od 2019. godine, takvo mjesto postoji na ulazu u Nacionalni park Plitvička jezera, ima čak pet zvjezdica, a zove se 'Camping Plitvice' u naselju Smoljanac, lijevo od mosta na Korani, ako dolazite iz smjera Zagreba, po staroj Ličkoj magistrali.

Vlasnik i direktor istoimene tvrtke Smoljanac Ilija Crnjak, koja stoji iza Campinga Plitvice, kaže da kada se još prije deset godina odlučili za obiteljski ulazak u turističke vode, nije bilo drugog izbora nego krenuti od nule na zapuštenom zemljištu, a koje se nalazi na odličnoj lokaciji. To je samo tri kilometara od prvog ulaza u naš najpoznatiji Nacionalni park, kojeg godišnje posjeti blizu dva milijuna posjetitelja, a velika investicija u iznosu od pet milijuna eura, trebala bi se vratiti za sedam godina.

Utrostručenje smještajnih kapaciteta kampa

Inače ovaj rođeni Ličanin, ne krije da je investicija pala na 'plodno tlo', jer su Plitvice broj jedan ne samo kontinentalnog turizma, a turistička sezona, koja počinje dva tjedna prije Uskrsa, traje dulje od one na Jadranu. Naime, u tijeku je planirano proširenje kamapa, bez obzira na krizu i pandemiju, koja nije toliko pogodila ovaj oblik aktivnog turizma. Ipak su cijene morali za 50 posto prilagoditi domaćim gostima, otkriva naš domaćin.

Plan je utrostručiti smještajne kapacitete u kampu za neka bolja, nadaju se i što skorija vremena, kada će i strani gosti, kojih ima i sada, opet više dolaziti. Sada imaju 17 mobilnih kućica, dizajniranih tako da baš svakom gostu predstavljaju drugi dom u mjestu sa 350 ljudi.

U planu je, kaže, imati 60 urbanih vila, koje su kupljene u Sloveniji, a imaju svaka dvije luksuzne spavaće sobe s po dva kreveta, koji se po potrebi mogu spojiti u bračne krevete. Svaka soba ima svoju individualnu kupaonicu, a povezuje ih dnevni boravak sa velikom terasom, što daje pravi smisao luksuznog odmora na otvorenom. Broj parcela za kampere će dostići 90 mjesta vrlo brzo, jer sva potreba infrastruktura već postoji, a prati je veliki restoran, mulifunkcionalna sportska i dječija igrališta, kao i amfiteatar za 120 gostiju, koji će ovoga ljeta dobiti i kino na otvorenom. Tu je i zatvorena dvorana sa 45 sjedećih mjesta, kao i veći vanjski bazen za kupanje u srcu Like.

Na sve to je naš domaćim jako ponosan jer ponavlja da mantra aktivnog odmora, znači samo jedno, a to je sadržaj, sadražaj i opet sadržaj, od rekreativnih, zabavnih do edukativnih, što je moguće bliže samom mjestu odmora.

Ostani tri dana na odmoru u Lici

A u neposrednoj blizni Kampa Plitvice nalazi se Nacionalni park Plitvička jezera, koji je po posjećenosti prvi u Europi, a drugi u svijetu. Nadalje, u radijusu od samo 20-ak kilometara nalaze se velebne Baraćeve špilje u dužini od 180 metara u općini Rakovica, kao i jedini hrvatski Pećinski park Grabovača u Perušiću, zip line, guad i buggy, kayaking po Gackoj, paragling ... Dakle, lokalni projekt pod nazivom 'Ostani tri dana u Lici' ima sada i sasvim konkretnu turističku podlogu, koju je Crnjak usporedio sa onom u Hrvatskom Zagorju, koje ima i dalje najveću turističku ponudu na kontinentu, ali Plitvice imaju daleko najveću posjećenost što se može dobro iskoristiti u pozitivnom smislu održivog turizma, koji razvija i lokalnu zajednicu.

Naime, do sada je Lika, koja je veliki, a rijetko naseljen prostor, bila najčešće prolazna turistička destinacija na putu do mora, a sada je postala prava destinacija, koju tek treba posve otkriti i doživjeti u svako godišnje doba iznova. Mi smo uspjeli, kaže, broj noćenja povećati sa 1,7 u prosjeku na 3,3 noćenja, jer imamo niz sadržaja u kampu, te 20-ak partnera sa kojima radimo izlete na niz obližnjih mjesta, a sve u duhu 'aktivnog odmora'.

Od evenata 30 posto prihoda

Osim toga, Crnjak ističe da današnji gosti sve više traže autohtone proizvode na mjestu odmora, bilo da se radi o domaćem mesu, sirevima ili piću pa se on okrenuo lokalnim OPG-ovima sa kojima je priredio pravu Ličku večeru. Domaće meso dolazi iz mesnice Bolja polovica, a iz 30 kilometara udaljenog sela Grabušić predstavio se OPG a Marinka Vukobratovića, koji je na večeru stigao u pratnji kućnog ljubimca, janjeta po ime Anja, kojoj je javno obećao 'dug i sretan život'.

Sljubljivanju domaće hrane od ličkih pola i base s vinom, doprinos su dali vinari iz požeške Zlatne doline. Uz našu najstariju vinariju Kutjevo, koja postoji čak 800 godina, predstavila se i vinarija Kaptol, iza koje stoje samo žene i obiteljska vinarija Soldo iz Vetova.

Na naš upit kako posluje kontinetalni turizam u korona krizi, Crnjak spremno odgovara da su Plitvice i tu izuzetak, uvijek su bile i biti će, dodaje, ali drži da treba hrabro ići u susret novim poslovnim izazovima, a ne samo čekati da se nešto samo od sebe dogodi. Tako 30 posto prihoda, uz one iz primarnog posla kampa, koji ima dvije vrste gostiju, svih dobnih skupina, ovisno o doba godine, imaju od organizacije različitih eventa. S druge strane, lakše su zadnjih godinu dana dolazili do turističkih radnika, koji su mahom ostajali bez posla na drugim turističkim destinacijama.

Na Plitvicama, pak, sad preko radnog tjedna ima u parku 500 do 600 posjetitelja dnevno, kojih je za vikend deset puta više, ali i to je dva puta manje manje u odnosu na 2019. godinu, kada je u njimu bilo prosječno dnevno 18.000 posjetitelja. Jeftnije ulaznice i dalje su na snazi, a od ukupno 57 kilomatara staza oko 16 većih jezera i 92 slapa, što bi značilo obilazak parka od nekoliko dana, sada ih je otvoreno za posjetitelje 10-ak kilometara.

Autor: Marinko Petković

Nemoj propustiti više ni jednu vijest iz sektora.

Ovdje možeš pronaći što smo sve radili.