Društveno odgovorno poslovanje odavno nije luksuz, naprotiv, rekla bih da je MUST HAVE svake kompanije.
Irena Smiljanić ima bogato cross-functional iskustvo koje ju je kroz godine provedene u kompaniji Mondelēz oblikovalo kao stručnjakinju kakva je danas. Kako je izgledao njezin poslovni put te je li nužno fokus poslovanja staviti na programe društvene odgovornosti? Saznajte u nastavku.
Recite nam nešto više o sebi i svom poslovnom putu? Koja Vas je pozicija do sada najviše oblikovala kao stručnjaka?
Moja karijera u Mondelēz Internationalu počela je sada već davne 2008. godine. Imam bogato cross-functional iskustvo. Počela sam od Supply Chaina, gdje sam nekoliko godina provela u Logistici, što me je umnogome oblikovalo i usmjerilo na posao kojim se trenutačno bavim, jer je logistika osnova svega i slobodno mogu reći da sam tu „ispekla zanat“. Potom sam napredovala, prešla u Product Supply, Demand Planing, bila zadužena za Consumer Care i Brand Protection. Bila sam VP Grupe za borbu protiv ilegalne trgovine u Udruženju stranih investitora, trenutačno sam VP Grupe za borbu protiv nelegalne trgovine u AmChamu Srbija. Mislim da me je svaka od tih pozicija formirala u stručnjaka, s obzirom na to da sam kroz razne pozicije i članstvo u asocijacijama ušla u srž problema s kojima se gospodarstvenici suočavaju, aktualne trendove i, što je najvažnije, strategiju naše kompanije.
Jesu li se, prema Vašem mišljenju, potrošačke navike izmijenile u proteklih nekoliko godina?
Navike potrošača svakako su se izmijenile u proteklih nekoliko godina. Naša kompanija osluškuje te potrebe i prilagođava poslovanje novim trendovima. Mogla bih reći da su potrošači danas osviješteni, brinu o porijeklu sastojaka proizvoda koje konzumiraju, o dobrobiti planeta, zaštiti okoliša, kao i o svojim navikama u konzumiranju proizvoda, na što mi, kao društveno odgovorna kompanija, odgovaramo stalnim inovacijama i time ostajemo visoko na ljestvici očekivanja ljubitelja naših proizvoda.
Koliko je izazovno neprestano inovirati kako biste se istaknuli među konkurencijom i zadovoljili potrebe sve zahtjevnijeg kupca?
Smatram da je izazov velik, i u tome se ogleda sva ljepota našeg poslovanja. Mi smo tu zbog zadovoljstva naših potrošača, osobno sam vrlo zadovoljna porastom svijesti kod njih, ali i ponosna što kao kompanija imamo mogućnost da na sve te potrebe odgovorimo i prilagodimo naše poslovanje.
Društveno odgovorno poslovanje danas se više ne smatra luksuzom, dapače, postalo je norma. Kako ste na taj zahtjev odgovorili unutar svoje poslovne strategije?
Društveno odgovorno poslovanje odavno nije luksuz. Naprotiv, rekla bih da je MUST HAVE svake kompanije. Mi imamo jasno definirane ciljeve i mnoge od njih smo ispunili i prije definiranog roka.
Na koje se segmente održivosti u proizvodnji posebno fokusirate?
Poseban fokus kompanije je na programima održivosti proizvodnje kakaa Cocoa life program i pšenice Harmony program.
O čemu ćete govoriti na FMCG Marketing Summitu?
Na FMCG Marketing Summitu s ponosom ću govoriti o našoj strategiji Snacking made right, našim programima održive proizvodnje kakaa i pšenice, podijelit ću vlastita iskustva iz programa, kao i o commitmentu naše kompanije za odgovorno poslovanje, kao i well being programu, koji je jedna od aktualnih tema širom svijeta.
Prvi pogledajte program 3. FMCG Marketing Summita.
Svoju BESPLATNU prijavu možeš izvršiti ovdje.