FMCG RETAIL SUMMIT 2025
FMCG RETAIL SUMMIT 2025

Gebrüder Weiss testira svoj prvi kamion s pogonskim gorivom na vodik

Distribucija i logistika

Svijet

28.01.2021

Ušteda do 80 tona CO2 godišnje / Wolfram Senger-Weiss: “Prednjačimo kada su u pitanju rješenja za održivi razvoj”...

Gebrüder Weiss je priopćio da ima novitet u svom voznom parku od 25. siječnja, kamion na pogonsko gorivo na vodik. Umjesto da se koristi dizel, Hyundai XCIENT Fuel Cell model isporučen je u tvornicu Altenrhajn u Švicarskoj, i radi na takozvani “zeleni vodik”, što znači da ovaj kamion može uštedjeti do 80 tona CO2 godišnje.

Na primopredaji kamiona s pogonskim gorivom na vodik u Rotenburgu, Švicarskoj (s lijeve strane): Marc Freymüller, izvršni direktor Hyundai Hydrogen Mobility AG, Peter Waldenberger, Rukovoditelj sektora korporativne administracije i Oskar Kramer, direktor tvornice Švicarske (obojica Gebrüder Weiss).

Korona virus je pomjerio fokus s izazova klimatskih promjena, ali i pored toga sektor logistike s proizvođačima pokušava naći alternativne načine za pogon vozila. S dolaskom kamiona s pogonskim gorivom na vodik Gebrüder Weiss je još jednom pokazao da zauzima vodeću poziciju kada su u pitanju rješenja za održivi razvoj. Naš cilj je da steknemo iskustva koristeći ovu tehnologiju kako bi nam pomoglo da se pripremimo za situaciju gdje možemo vidijeti širu primjenu, kaže Wolfram Senger-Weiss, predsjednik upravnog odbora kompanije Gebrüder Weiss.

Hyundai XCIENT Fuel Cell je kamion od 36 tona dizajniran tako da preveze otprilike 25 tona robe s dometom od 600 kilometara. Kamion pokreće električni motor od 350 kilovati, koji se napaja električnom energijom proizvedenom vodom koja kemijski reagira s kisikom. Umjesto ispušnih plinova, sve što izlazi je vodena para. Mreža stanica za punjenje vodikom u Švicarskoj se još uvijek gradi, ali je dovoljno sveobuhvatna da se pokrije cijela istočna Švicarska. U Gebrüder Weiss-u kamioni s pogonskim gorivom na vodik će se prvenstveno koristiti za klijente u sektoru obnovljive energije.

Prema proizvođaču, 2.000 kamiona s pogonskim gorivom na vodik će biti proizvedeno i isporučeno do kraja 2021.

Ponosni smo, što smo među prvima na svijetu dobili ovo vozilo. Vidimo H2 kamione kao održivu alternativu ostalim pogonskim tehnologijama koje danas postoje, i s odgovarajućom infrastrukturom, planiramo ih koristiti u Austriji i južnoj Njemačkoj u budućnosti, kaže Senger-Weiss.

Kako je priopćeno, za Gebrüder Weiss, korištenje kamiona s pogonskim gorivom na vodik predstavlja još jedan korak u testiranju ekološki prihvatljive pogonske tehnologije u svakodnevnoj logistici. Logistička kompanije koristi već nekoliko kamiona na plin u Austriji, Njemačkoj i Srbiji, kao i kamion s potpuno električnim pogonom u širem području Beča i Graza. Gebrüder Weiss je također član „H2 Mobility Switzerland Association“, koji je dizajnirao i implementirao prvi svjetski ekosistem za praktičnu upotrebu vodika za pogonska vozila.

Izvor: InStore
Foto: Gebrüder Weiss / Stefan Peter

Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.

Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.