FMCG SUMMIT 2024
FMCG SUMMIT 2024

Vinski turizam - pokretač održivog ruralnog razvoja

Hrvatska

10.12.2020

Potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević rekao je da gotovo sve hrvatske vinarije više od 70 posto svoje prodaje realiziraju kroz turističku sezonu.

„Proći će godine dok se turistička industrija ne oporavi od posljedica uzrokovanih pandemijom i jedno je sigurno. Neke novostečene navike nikad se neće vratiti na staro. Ako želimo gledati pozitivno ovo nas vrijeme potiče na održivi razvoj i brže promjene iz masovnog prema individualnom turizmu, posebno će se cijeniti turistički proizvodi u ruralnim područjima, održivost, individualni pristup, povratak tradiciji i prirodi, a u tom kontekstu i vinski turizam koji je više od prodaje vina. Uz pravilno planiranje i široko lokalno sudjelovanje vinski turizam može biti pokretač održivog ruralnog razvoja“, istaknula je Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj „Klub članova selo“ i organizatorica današnje međunarodne online konferencije „ITER VITIS – konkurentno i sigurno“.

„Kolika je ovisnost potrošnje vina o turizmu najbolje govori podatak da smo u prvih 11 mjeseci sa 7,7 milijuna dolazaka i 54 milijuna noćenja zabilježili pad u odnosu na isto razdoblje 2019. za 62, odnosno 50 posto - a što je ujedno i podatak za prosječni pad prodaje vina“, istaknuo je Kovačević.

Rekao je i kako vino uz gastronomiju igra sve snažniju ulogu u eno-gastro turističkoj ponudi, kao autentičnoj ponudi koja ide u korak s kulturom, tradicijom i običajima lokalnog, ruralnog stanovništva. Također, igra sve snažniju ulogu i u produženju turističke sezone i brendiranju Hrvatske kao eno-gastro destinacije pri čemu trebamo više raditi na promociji specifičnosti odnosno preko 125 autohtonih sorti vinove loze i mozaiku četiri vinogradarske i vinske regije s njihovim klimatskim, sortnim i položajnim specifičnostima. „Ohrabruje podatak da smo u 2019. povećali izvoz vina više cjenovne kategorije, buteljiranih vina i pjenušaca koji u strukturi izvoza čine gotovo 95%. I to je pravi smjer u kojem ide hrvatsko vinarstvo“, poručio je potpredsjednik HGK dodavši kako vjeruje da će se jačanjem regionalnih vinarskih organizacija i njihovim stabilnim proračunskim financiranjem osigurati dobar nacionalni marketing i brendiranje vina, dok će s druge strane Hrvatska gospodarska komora i dalje pod zajedničkim brandom Vina Croatia Vina Mosaica još snažnije i vlastitim sredstvima i sredstvima vinske omotnice, EU fondova, raditi na međunarodnoj promociji hrvatskih vina.

„Uloga turizma u ruralnom području u kontekstu pandemije važnija je nego ikad. Razvojem kvalitetne turističke ponude i proizvoda omogućit ćemo produljenje sezone i proširenje ponude, osobito prema ruralnim destinacijama, što ćemo implementirati i u novi strateški okvir kojim definiramo buduće desetogodišnje razdoblje razvoja inovativnog, otpornog i održivog turizma. Imamo sve preduvjete da Hrvatsku istaknemo kao održivu destinaciju ruralnog turizma, destinaciju s kvalitetnom cjelogodišnjom ponudom, te da iz ove pandemije izađemo kao konkurentnija turistička destinacija“, poručila je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić poručio je pak kako su konkurentnost i sigurnost čimbenici koji će u budućem razdoblju biti i najvažniji u određivanju turističkih tijekova i rezultata što se može potvrditi i na primjeru Hrvatske koja je, na temelju dobre epidemiološke situacije i generalne percepcije kao sigurne turističke destinacije, u ovoj izazovnoj godini ostvarila jedan od najboljih turističkih rezultata na Mediteranu.

„Sinergijsko djelovanje vinarstva odnosno poljoprivrede i turizma ključ je njihovog dodatnog razvoja – s jedne strane promovirati hrvatska vina na stranim tržištima, kao i krajeve u kojima nastaju, te s druge strane širiti poljoprivrednu proizvodnju na nepoljoprivredne djelatnosti odnosno obogaćivanje turističke ponude razvojem ruralnog turizma. Na taj način također jačamo i širimo spektar distribucijskih kanala za naša vina, što se pokazalo izuzetno važnim s obzirom na tržišne poremećaje te probleme s prodajom i viškovima uslijed širenja bolesti COVID-19. U sklopu Programa ruralnog razvoja potiče se upravo razvoj nepoljoprivrednih aktivnosti u ruralnim područjima, na taj način se stvaraju nova radna mjesta i stječu nova znanja i vještine, čime se sprječava depopulacija ruralnih prostora“, rekao je Zdravko Tušek, državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede. Istaknuo je kako je takvih pozitivnih primjera svakim danom sve više. Kao potpora ulaganjima u nepoljoprivredne aktivnosti u ruralnim područjima do sada je odobren 621 projekt u ukupnom iznosu odobrene potpore većem od 280 milijuna eura. Od toga je u sektoru turizma 363 projekata ukupne vrijednosti odobrene potpore od 168 milijuna eura, od čega su 23 projekta vezana uz ulaganja u vinski turizam (kušaone vina) s odobrenom potporom od 8,8 milijuna eura.

Najviše vinograda imaju Španjolci, najviše vina proizvedu Talijani, a najviše od vina zarade Francuzi. Njemačka, Velika Britanija i Amerika najveći su uvoznici vina, a kada je o uvozu riječ, zanimljiv je podatak da gotovo svaka druga boca nije proizvedena u zemlji u kojoj se popije. Ove zanimljive podatke otkrio je dr. sc. Edi Maletić, profesor na Agronomskom fakultetu u Zagrebu, a Emanuela Panke, predsjednica Europske kulturne rute Iter Vitis i Stefano Dominioni, direktor Europskog instituta za kulturne rute Vijeća Europe govorili su o važnosti kulturnih ruta za održivi turizam te promociju i brendiranje destinacije.

Konferencija je organizirana u suradnji sa Zajednicom društava turističkih vodiča Hrvatske, Vinarsko vinogradarskom udrugom Zagrebačko vinogorje i Hrvatskom udrugom za turističke i kulturne rute "Tur Kultur" te uz potporu Grada Zagreba i TZ Grada Zagreba, a sufinancirana je iz Programa ruralnog razvoja, sufinanciranog sredstvima Europske unije – Europskog poljoprivrednog fonda za ruralni razvoj: Europa ulaže u ruralna područja, Mjera Tehnička pomoć – Podmjera 20.2., „Podrška za osnivanje i upravljanje Nacionalnom ruralnom mrežom“.

Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.

Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.