Incom, najveći slovenski proizvođač sladoleda, želi pored svoje tvornice sladoleda u Ajdovščini izgraditi jednako veliku tvornicu čokolade. Čokoladu proizvode već i sada, prvo su se pojavile u Lidlu u Češkoj, zatim u Lidlu u Slovačkoj, a od 1. prosinca i na policama Lidla u Sloveniji.
Nakon toga slijedi ponuda njihove čokolade na policama Lidla u svim ostalim europskim zemljama, pišu Finance. Prvo su počeli proizvoditi čokoladne figurice junaka dječje crtane serije Paw Patrol, a slijede Peppa Pig, Spužva Bob i Transformers.
“Imamo velike ambicije. Sljedeće godine ostvarit ćemo više od 80 milijuna eura prihoda od prodaje sladoleda, a najmanje milijun eura od prodaje čokolade. Ali ovo je početak.
Plan je izgraditi barem još jednu tvornicu čokolade ovdje u Ajdovščini uz našu tvornicu sladoleda koja ima gotovo 20.000 četvornih metara natkrivenih površina”, kaže Boštjan Jerončič, direktor Incoma, dodajući da za to imaju zemljiše.
Prodaja u trgovačkim lancima
“Trebalo nam je 18 godina poslovanja da bi generirali 80 milijuna eura prihoda od prodaje sladoleda – ako počnemo računati od trenutka kada se Incom preselio u novu poslovnu zgradu, odnosno 2003. Vjerujemo da će naš razvoj s čokoladom biti mnogo brži,” objašnjava Jerončič. Incom, koji ima nešto manje od 500 radnika, uspješno posluje i u korona krizi.
“U Europi, koja je naše najveće tržište, prodaja sladoleda ove godine raste između jedan i dva posto. Prihodi će se nam se povećati za 11 posto, na 73 milijuna eura, a dobit će ostati na prošlogodišnjih četiri milijuna eura zbog većih troškova povezanih s koronom.
Naši kupci su trgovački lanci, a ove godine pokazalo se da prodaja u trgovačkim lancima nije pala, kao što je to bio slučaj u ugostiteljskom i hotelskom dijelu tržišta”, kaže sugovornik slovenskog lista. “Sljedeće godine planiramo više od 81 milijun eura prihoda i 5,5 milijuna eura neto dobiti”, predviđa Boštjan Jerončič.
U prosjeku Incom u svijet svakodnevno pošalje 2,5 milijuna komada sladoleda, a proizvedi čak 620 različitih vrsta. Izvoze ga na više od 40 tržišta, a najvažnija su u Europi, no njihov se sladoled prodaje i u Australiji, Novom Zelandu, SAD-u i Kini.
Za sladolede 2000 t čokolade
Tome sada žele dodati čokoladu za koju su se odlučili jer ne žele biti ovisni o jednom segmentu proizvodnje.
“Čokolada je posebno pogodna za nas jer imamo prilično iskustva s njezinom proizvodnjom. Godišnje proizvedemo dvije tisuće tona za svoje sladolede. Drugi razlog je taj što želimo biti aktivniji i zimi – kada završi sezona sladoleda u Europi odnosno u području umjerene klime, započinje sezona čokolade”, objašnjava Jerončič, dodajući da bi do 2027. tržište čokolade u Europi trebalo godišnje rasti za četiri posto.
Ove su godine u proširenje proizvodnje čokolade uložili 1,5 milijuna eura i zaposlili deset novih radnika. Povećani su kapaciteti kako bi mogli godišnje proizvesti pet tisuća tona čokolade, od čega je 40 posto potrebno za proizvodnju sladoleda prenosi Polsovni dnevnik.
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.