Ovogodišnji, osmi po redu Hrvatsko-korejski gospodarski forum u organizaciji veleposlanstva Republike Koreje u RH te Hrvatske gospodarske komore i Korea Trade Centra održan je online, a glavna tema razgovora bilo je pronalaženje novih poslovnih prilika u okviru teških uvjeta koje je gospodarstvu nametnula pandemija koronavirusa.
Potpredsjednik HGK za međunarodne poslove Ivan Barbarić istaknuo je kako snaga hrvatske ekonomije ne leži u brojkama, već u inovacijama. „Imamo jedinstvene proizvode i usluge te puno znanja koje možemo podijeliti u zajedničkim projektima i zajedno se natjecati na međunarodnoj razini. Tijekom ove pandemije, koja je svijet takoreći preokrenula, hrvatski je inovativni duh još jednom pomogao u borbi protiv ove nove bolesti. Neki od ovih novih proizvoda bit će predstavljeni danas, poput inovativnih zaštitnih maski tvrtki Splendor.
Takve kompanije su dokaz da posao uvijek pronalazi način i nudi inovativna rješenja“, poručio je Barbarić, dodavši kako je jedna od glavnih zadaća Komore omogućiti propulzivnim tvrtkama da pronađu nove poslovne mogućnosti u inozemstvu.
Veleposlanik Republike Koreje u RH, Kim Dong-chan, naglasio je kako je temeljni cilj Foruma promocija partnerstva gospodarstvenika iz Koreje i Hrvatske.
„Drago mi je da naši ekonomski odnosi konstantno rastu, a 2018. godina je bila veliki iskorak zbog otvaranja hrvatske ambasade u Seoulu i prvog leta koji je direktno povezao naše dvije zemlje. Pandemija je zakočila naše živote pa tako i ekonomske aktivnosti, ali u Koreji imamo izreku da je svaka kriza zapravo prilika. Zato smo za ovogodišnju temu odabrali upravo pronalaženje poslovnih prilika u krizi. Nadam se da će pandemija uskoro završiti i da će ovaj forum pomoći u tome da naše partnerstvo bude još jače“, rekao je Dong-chan.
Načelnik Sektora za potpore i poduzetničku infrastrukturu u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja, Sani Ljubunčić, izjavio je kako su tvrtke pod velikim stresom zbog pandemije i da će ekonomski oporavak biti drugačiji za svaku zemlju. „Hrvatska Vlada je donijela brojne mjere kako bi prebrodili krizu i pomogli tvrtkama koje su izgubile prihode. Na putu smo oporavka, ali moramo našim tvrtkama, posebno malim i srednjim, dati priliku da rastu. Zato im želimo pružiti priliku da se više uključe u globalne nabavne lance i pronađu svoje mjesto na stranim tržištima. Tu će veliku ulogu imati i ovaj Forum“, kazao je Ljubunčić, napomenuvši kako je Hrvatska otvorena za zajedničke investicije u IT, istraživanje i razvoj te druge aktivnosti s viskom dodatnom vrijednošću.
Poslovne prilike u području terapije i preventivnih mjera predstavili su Kim Ho-Ung, voditelj Odjela medicine i marketinga tvrtke Celltrion Healthcare i Suzana Perčić, voditeljica razvoja, Splendor tekstila.
Ho-Ung je govorio o tretmanu za Covid 19 pod nazivom CT-P59 koji su razvili od nule, a polučio je jako dobre rezultate. „Za još dva tjedna imat ćemo konačne rezultate studija, nadamo se da će naš tretman ući u proizvodnju i pomoći suzbiti pandemiju“, najavio je, uz napomenu kako imaju holistički pristup problemu pa paralelno razvijaju još nekoliko proizvoda za brzo testiranje i ublažavanje simptoma zaraze.
Perčić je prezentirala inovativnu zaštitnu maska s antivirusnom zaštitom koju je Splendor razvio za prevenciju korone. „Pojavom pandemije smo postali ovisni o maskama iz uvoza koje nisu redovno stizale do nas zbog ogromne globalne potražnje. Zato smo se odlučili na proizvodnju medicinskih maski i pokrenuli smo proizvodnju u samo par mjeseci. U međuvremenu smo naučili puno toga o tržištu, nije bilo lako ni jeftino, ali uspjeli smo. Danas imamo kapacitete za proizvodnju do 4 milijuna maski na mjesec koje imaju poseban troslojni filter za zaštitu od virusa i bakterija“, ispričala je Perčić, dodavši kako njihova maska filtrira 99,9 posto virusa, a može se nabaviti su svakoj ljekarni, koristiti do 48 sata te je pristupačna široj populaciji.
Poslovne prilike u području digitalne zdravstvene zaštite elaborirali su Jung Kyu-Hwan, glavni tehnički direktor tvrtke Vuno i Mislav Malenica, direktor tvrtke Mindsmiths koja je razvila digitalnog asistenta „Andriju“ zasnovanog na umjetnoj inteligenciji. Kyu-Hwan je detaljno pojasnio klinički primjenjiva rješenja za dijagnostičku podršku također pomoću umjetne inteligencije koje je njegova tvrtka razvila za analizu CT snimki pluća Covid pacijenata. „Naša tehnologija analizira svaki piksel CT snimki i može automatski postaviti dijagnozu Covida 19 te pratiti proces liječenja, a to se pokazalo jako bitnim u ovoj situaciji kad nedostaje radiologa“, naglasio je Kyu-Hwan.
Malenica je otkrio da popularni Andrija ima virtualnu kolegicu Megi koja pomaže u liječenju kroničnih bolesnika. „Ako imate nekakvo kronično stanje, morate puno vremena provoditi po čekaonicama i stalno strahovati jer nijedna zemlja na svijetu ne pruža stalni nadzor nad vašim stanjem. Zato smo razvili Megi, virtualnu asistenticu koja pomaže u nadzoru visokog tlaka koji je tihi ubojica. U razvoju proizvoda smo razgovarali s brojnim kroničnim pacijentima i vodećim liječnicima kako bismo im olakšali život. Megi smo testirali u klinici Magdalena, a ona će vaše stanje konstantno nadzirati preko aplikacija i poslati vas liječniku ako stvarno trebate pomoć. Pacijentima se jako svidjela, a svidjela se i doktorima jer smanjuje gužve i pruža im odličan uvid u podatke o zdravlju pacijenata pa im mogu odrediti terapiju na daljinu“, objasnio je Malenica.
Na panel raspravi pod nazivom Kako unaprijediti poslovnu suradnju, uz Perčić, Ho-Unga, i Malenicu sudjelovao je i Sean Kang, direktor tvrtke Welt koja se bavi analizom podataka. Kang je istaknuo je kazao kako je kvalitetan algoritam ključan za pružanje dobre i ciljane usluge. „Naravno, ljudi su osjetljivi po tom pitanju jer smatraju da im se tako narušava privatnost, ali odgovorno upravljanje podacima može unaprijediti zdravstvene usluge do neslućenih razmjera“, poručio je. Malenica je kazao kako Koreju poznaje kao razvijenu zemlju visoke tehnologije i tvrtki koje su lideri u svojim područjima, ali ne zna kako bi konkretno pristupio njihovom tržištu. „Zato je ovaj forum dobar način da pronađemo svoju nišu tamo“, zaključio je.
Primjere poslovne suradnje hrvatskih i korejskih tvrtki u praksi podijelio je Zvonimir Šostar, ravnatelj Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“ pohvalivši korejske testove koje koriste za dijagnozu korone, kao i drugu medicinsku opremu proizvedeno u Koreji, dok je Redden Soonyoung iz hrvatskog veleposlanstva u Seoulu najavila posjetu korejskih biznismena Hrvatskoj čim to zdravstvene okolnosti dopuste.
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.