DR OETKER STUDENI
KERMAN

Razvoj poslovanja: Od prvoga uzleta do održivoga rasta

Događaji

20.11.2020

Startup kompanije u početnim fazama razvoja obično prođu kroz nekoliko promjena smjera te prilagođavanja tržištu prije nego što optimalno usklade proizvod s tržištem.

Jednom kada se postigne taj cilj, slijedi stvaranje održivoga i skalabilnoga poslovanja. Upravo je ta sljedeća faza poslovanja bila tema 5. webinara BizHack Startup Caffe „Održivi rast i skaliranje poslovanja“, koji organizira Hrvatska gospodarska komora uz podršku Lean Startup Hrvatska.

Radi se o ciklusu pet online susreta s domaćim poduzetnicima s ciljem razmjene informacija, iskustava i znanja između poduzetnika i sudionika te međusobne pomoći pri lakšoj realizaciji poduzetničkih pothvata.

Ivor Bihar, COO Mediatoolkita, kaže da su nakon usavršavanja proizvoda krenuli s razvojem strategije razvoja poslovanja te su fokus stavili na održivi rast. „U ovoj je fazi vrlo bitno kreirati strukturu, definirati koja je svrha poduzeća, koje su nam zajedničke vrijednosti, što je naša vizija i misija te koje dugoročne ciljeve postavljamo pred sebe. Druga važna stvar su procesi i metrike jer oni omogućavaju da su stvari dugoročno ponovljive i mogu se skalirati. Posljednji, ali ne manje važan faktor, su ljudi i briga o njihovom zadovoljstvu, jasno definiranim ciljevima i odgovornostima,“ naglasio je Bihar.

Urednica i direktorica izdavačke tvrtke Evenio Jelena Kovačić ističe da je fokus na klijenta u ovoj fazi iznimno važan. „Ako želimo doći do novih klijenata, potrebno je organizirati i prodajne kanale, a onda i cijelu organizaciju prilagoditi novom načinu poslovanja u smislu ljudskih resursa, ali i procesa koji će to pratiti,“ kaže Kovačić.

Marker je poduzeće specijalizirano za izradu web shopova. Od samoga početka poslovanja cilj Markera bio je pružiti uslugu iznimne kvalitete. Kako ističe Ivica Kruhek, direktor Markera, to je značilo i višu cijenu same usluge u odnosu na konkurenciju. Dugoročno se njihova strategija isplatila budući da su im danas klijenti vodeće kompanije na hrvatskom tržištu.

Određene industrije, za skaliranje i rast poslovanja, zahtijevaju neprestani fokus na inovacije, poput raznih tehnologija. Goran Kanižaj, suosnivač i direktor tvrtke

Mobilisis koja se bavi razvojem inovativne informatičke infrastrukture za upravljanje industrijskim procesima te mobilnim prikupljanjem i prijenosom podataka, ističe da bez kontinuiranoga inoviranja, nema rasta poslovanja u toj branši. „Osnovni proizvod je isti, ali tržište neprestano zahtijeva novosti,“ kaže Kanižaj,
Video snimka cijeloga webinara dostupna je OVDJE. Prethodna izdanja webinara iz ciklusa dostupna su OVDJE.

Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.

Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.