Veliki broj srpskih uvoznika i distributera vina odnedavno je objedinjen u novoosnovano Udruženje uvoznika i distributera vina.
Osnivači udruženja kažu da će ono, pored ostalog, biti posvećeno borbi protiv monopola i osiguravanju pravednih uvjeta za tržišnu borbu, a među najbitnijim ciljevima su i zaštita interesa domaćih vinara, organizacija marketinških i promotivnih aktivnosti, predlaganje zakonske regulative u oblasti uvoza i distribucije vina
Kao cilj navodi se i uvođenje europskih i globalnih standarda trgovine vinom u Srbiji.
Udruženje uvoznika i distributera vina u ovom trenutku broji 26 članova, što je više od 90% svih sudionika na tržištu. Sonja Stojić, jedna od utemeljitelja ovog udruženja, kaže da za njegovo osnivanje postoji sasvim konkretan razlog.
Iako se tijekom godina spominjala ideja udruženja, ove godine nas je "stisnula" zajednička muka da se konačno stvarno i udružimo. Naime, jedan sudionik na tržištu je gotovo samostalno zauzeo propisanu kvotu i tako praktično eliminirao konkurenciju. Tako je ostalim sudionicima na tržištu onemogućio da nastave uvoz vina, čineći njihove proizvode nekonkurentnima. Tako se tržište vina svelo na jednog konkurenta, što mu faktički dođe monopol, koji će imati cijeli asortiman proizvoda, tijekom cijele godine, koji je uvezen bez 30% carine, objašnjava ona i kaže da će osiguravanje jednakih uvjeta za sve aktere na tržištu vina biti prvi prioritet Udruženja.
Dodaje da je njihov prvi korak - institucionalno sređivanje pitanja kvota, poštovanje SSP-a i njegova puna primjena, fer tržišna utakmica za sve sudionike tržišta, odnosno zaštita konkurencije.
Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.
Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.