FMCG RETAIL SUMMIT 2025
PAPILLON TRADE

Kakva je budućnost hrane

Svijet

12.10.2020

Pitanje pravilne prehrane preraslo je iz brige za zdravlje u pitanje očuvanja globalne ekologije i ekonomije, u što se uključuju najveće svjetske organizacije i kompanije kao što je Nestlé.

Posljednjeg dana rujna na virtualnoj konferenciji "Savez za zdraviju budućnost" kompanija Nestlé i partneri obilježili su desetu obljetnicu provođenja globalne inicijative Nestlé za zdraviju djecu u zemljama regije.

Dosad postignuti rezultati inicijative u Hrvatskoj (kroz projekt Vrtim Zdravi Film), Srbiji (projekt Zdravo Rastimo) i Bosni i Hercegovini (projekt Zdravo) nadmašili su sva očekivanja - od inicijalnih 2.000 učenika inicijativom je obuhvaćeno preko 200.000 iz 1.776 osnovnih škola, kao i 15.000 roditelja - te nas potaknuli da nastavimo u smjeru još više djece i partnera projekta, širenja na online komunikaciju te više uloženih sredstava - uz investiranih 1.4 milijuna eura, za sljedeću godinu investicije će se povećati za 25 posto.

Osim povećanja broja uključenih dionika, Nestlé za zdraviju djecu iz godine u godinu obuhvaća i sve širi raspon tema. Inicijativa koja je krenula s ciljem educiranja djece i roditelja o važnosti pravilne prehrane i redovite tjelovježbe širi se na teme održivog razvoja i pravilnog odlaganja otpada, s posebnim naglaskom na otpad od hrane.

Ovo je iznimno važno, jer transformacija prema pravilnoj prehrani i zdravijem načinu života postaje ne samo osobni izbor, nego i izravni utjecaj na budućnost čitavog planeta. Budućnost hrane kreće se u smjeru zdravijih prehrambenih izbora i s njima povezanim očuvanjem okoliša, kroz porast prehrane na biljnoj osnovi, smanjenje konzumacije crvenog mesa i šećera te odgovorno promišljanje o namirnicama životinjskog porijekla. Od pojedinaca do najvećih predstavnika industrije kao što je Nestlé, hranu koju konzumiramo i način prehrane potrebno je promatrati kao dio održivog sustava hrane, pri čemu svi snosimo svoj dio odgovornosti.

Kao najveći svjetski proizvođač hrane, Nestlé je svoju ulogu shvatio vrlo ozbiljno. Samo u 2019. godini pokrenuli smo oko 1.400 prehrambenih inovacija širom svijeta. Primjerice, obvezali smo se smanjiti udio šećera u našim proizvodima za 5 posto svake godine. Trenutno 45 posto naših proizvoda udovoljava preporukama WHO-a, a još 45 posto pripada u skupinu u kojoj će se dalje smanjivati udio šećera.

U dječju hranu uvodimo proizvode organskoga podrijetla u okviru suradnje s robnim markama kao što su Gerber, NaturNes ili Cerelac, a aktivni smo i u segmentu biljnih proizvoda, primjerice, proizvodimo vegetarijanske medaljone pod nazivom Garden Gourmet. Nedavno smo pokrenuli i liniju proizvoda s biljnim alternativama mlijeku u robnim markama kao što su Nihno, Nesquik ili Milo. Svjetski trendovi se i inače kreću u smjeru prihvaćanja hrane biljnog porijekla, što se posebice odnosi na mlade pod motivom zdravlja, brige za životinje i okoliš, a vodeće se organizacije slažu - ovakva je prehrana bogata vlaknima, koja sadrži manje zasićenih masnih kiselina, win-win za ljude i Zemlju.

Osim transparentnosti u sastavu proizvoda, ulažemo i značajne napore u komunikaciju s roditeljima, koji danas imaju pristup obilju prehrambenih informacija. Takve se informacije nalaze već na prednjoj strani pakiranja, a sustavi poput Nutri-Score šalju poruku kako je riječ o holističkom hranjivom zgoditku. Ipak, pravi je izazov provesti sve te prehrambene informacije u svakodnevnu praksu. Iz našeg iskustva s programom Nestlé za zdraviju djecu, roditeljima često nedostaje znanja o tome kako najbolje pripremiti zdravu, a ukusnu hranu koju će djeca prihvatiti i uživati.

Zbog toga putem digitalnih platformi nudimo praktičnu podršku u vidu recepata, savjeta za kuhanje i planera jelovnika koji podupiru zdrav način života. Roditelji su uzor, djeca će najčešće raditi ono što vide da im roditelji rade a ne ono što im kažu, stoga je pružanje primjera dobre prakse najvažniji korak u tom pravcu.

Sve ovo primjenjivo je i na zemlje Jugoistočne Europe, u kojima su roditelji sve svjesniji zdravlja, razumiju važnost prehrane i tjelesne aktivnosti za zdraviji život te jako dobro prihvaćaju takve informacije. U 2020. godini zdravlje je jedno od najvažnijih pitanja o kojima ljudi vode računa. Namirnice s oznakom „bio“, vegetarijanska prehrana, fleksitarni način života također dobivaju na značaju u jugoistočnoj Europi, što je u skladu s globalnim trendovima. Uz to, mnogi roditelji traže zdrava rješenja koja su ukusna i pristupačna. Zbog toga uvijek uzimamo u obzir i okus i cijenu kako bismo zdravije mogućnosti učinili dostupnima svima.

Svjetska proizvodnja hrane pojedinačno je najveći pokretač narušavanja okoliša i nadilaženja planetarnih mogućnosti te je hitno potrebna radikalna promjena svjetskog sustava hrane. Edukacija djece i roditelja prema promjenama životnih navika kroz inicijative kao što je Nestlé za zdraviju djecu jedan je od najvažnijih koraka na tom putu.

Pročitajte arhivu InStore magazina kako bi se informirali o sličnim vijestima.

Primajte prvi najnovije vijesti iz FMCG sektora.