Nizozemski trgovački lanac Jumbo ima problema - njegov udio na domaćem tržištu stagnira, s rastom prodaje od samo 3,2%, unatoč inflaciji od preko 10%. Brojke za Belgiju su još više zabrinjavajuće
Trebao je to biti veliki trijumf: Jumbo je prvi put u svojoj povijesti prešao granicu od deset milijardi eura prodaje. Međutim, 2022. nije bila sjajna godina za nizozemsku grupu supermarketa: rast od 3,2% bio je nešto viši od tržišne stope (3%), ali je također bio znatno ispod razine inflacije.
Lanci supermarketa posvuda teško prebacuju ekstremno povećane troškove na potrošače, što je dokazao i tržišni lider Colruyt u Belgiji. Online je zabilježio rast od 4,5 posto, ali su ga u tom području prestigli Albert Heijn i Picnic, koji je sada drugi najveći online supermarket u Nizozemskoj.
Osnivač Karel van Eerd preminuo je prošlog mjeseca u dobi od 84 godine, dok su uhićenje i kasnija ostavka izvršnog direktora Fritza van Eerda "imali veliki utjecaj na Jumbo organizaciju".
Iako je Albert Heijn uspio s dvije velike akvizicije prošle godine, Jumbo više ne raste u Nizozemskoj, primjećuje osnivač RetailDetaila Jorg Snoeck. U 2023. žele otvoriti samo tri trgovine u Nizozemskoj, dok su dvije već zatvorili 2022. U Belgiji i dalje imaju samo deset otvorenja godišnje, dok je ranije plan bio petnaest trgovina godišnje. Ovo je također neophodno za postizanje profitabilnog volumena.
Budući da u Nizozemskoj nema rasta, Jumbo ne može nadoknaditi belgijske gubitke. Naprotiv, i sam Ton van Veen, koji dolazi na zamjenu, priznaje da su marže u ovim vremenima manje. Sustizanje online također zahtijeva mnogo ulaganja. Ton van Ven međutim kaže da će nastaviti stabilnim kursom i apsorbirati zasad nepremostive dodatne troškove.
izvor: INB2B Media
foto: Jumbo