Španjolski potrošači potrošit će rekordnih 105 milijardi eura na namirnice u 2022., 9,1 posto više nego prethodne godine, pokazuju novi podaci.
Ovo povećanje potrošnje uglavnom je posljedica visoke inflacije koja je podigla cijene svih osnovnih svakodnevnih dobara za 9,9%, što je najveći porast u posljednjih 20 godina, pokazuju podaci konzultantske kuće NielsenIQ koje je objavio španjolski dnevnik El Pais.
Mercadona (27,4%, rast od 50 baznih bodova), Carrefour (7,6%, rast od 40 baznih bodova) i Lidl (6,1%, rast od 20 baznih bodova) stekli su najveći tržišni udio tijekom godine, dijelom zahvaljujući značajnoj ponudi privatnih marki.
Preostalih 60% uglavnom je podijeljeno između pet drugih lanaca i regionalnih supermarketa integriranih u grupe Ifa i Euromadi.
Promotivne kampanje, koje su odlučujući faktor za mnoge španjolske kupce, pale su za pola postotnog boda prošle godine, sa 16,2% proizvoda prodanih na promociji.
Poskupljenje košarice dovelo je do pada potražnje za svježim proizvodima, pa su cijene u ovom segmentu u 2022. porasle za 10,3%.
Poskupljenjem je najviše pogođena kategorija riba i plodovi mora, gdje je količinski smanjena prodaja za 9,1%, a slijede voće (-5,5%), povrće (-3%) i meso (-0,9%).
No, unatoč rastu cijena, porasla je potrošnja kruha za 6,2 posto, kao i jaja (+2,5 posto).
Online kanal, koji je ostvario značajne dobitke tijekom pandemije, blago je pao, čineći 2,5% prodaje, desetinu manje nego 2021.
izvor: INB2B Media
foto: unsplash