Kako bi nastavila ostvarivati operativnu maržu veću od 4 % u 2023., nizozemska maloprodajna grupa Ahold Delhaize dodatno će ubrzati svoj program rezanja troškova. Maloprodaja je objavila snažne rezultate u četvrtom tromjesečju i za cijelu financijsku godinu 2022.
Jaka četvrta četvrtina
U snažnom četvrtom tromjesečju Ahold Delhaize zabilježio je usporedivi rast prodaje od 7,9 % na 23,4 milijarde eura. Za cijelu godinu, prodaja je porasla 6,9 % na 87 milijardi eura.
Operativna marža porasla je za 0,2 postotna boda na 4,4 % u četvrtom kvartalu, ali je pala za 0,1 postotni bod na 4,3 % za cijelu godinu. To je znatno više od marže kolega iz industrije kao što su Carrefour ili Colruyt, ali ostali ne posluju u Sjedinjenim Državama. U Europi je marža Ahold Delhaizea iznosila 3,7 %, zbog inflacije troškova, posebice rastućih troškova energije.
Pojednostavljanje organizacije
Ponovno je Albert Heijn imao vrlo dobre rezultate, stekavši tržišni udio. Bol.com uspio je ograničiti pad e-trgovine: bruto obujam je pao za 1,9 % na 5,5 milijardi, ali je ukupno tržište palo za oko 6 %. Kao rezultat toga, internetska trgovina ostala je profitabilna: osnovni EBITDA iznosio je 125 milijuna eura.
Ahold Delhaize želi nastaviti ostvarivati maržu od najmanje 4 % u 2023. Kako bi postigao taj cilj, maloprodajni trgovac povećava napore u smanjenju troškova: pod sloganom „Ubrzaj”, tvrtka će dodatno racionalizirati organizaciju, povećati zajedničku nabavu i konsolidirati IT.