Kofola je ostvarila svoje godišnje ciljeve. Svježi i biljni napitci pridonijeli su uspjehu u teškoj gospodarskoj godini
Unatoč povećanim troškovima energije i sirovina, Kofola Grupa ostvarila je EBITDA operativnu dobit veću od 452 milijuna eura. Potaknuto je to rastućom prodajom kroz ključne kanale, rekordnom ljetnom sezonom, međugodišnjim rastom u kategoriji on-the-go te sve većom popularnošću svježih sokova i biljnih čajeva. Kofola je tako potvrdila svoju ulogu velikog domaćeg proizvođača koji, zahvaljujući učinkovitom menadžmentu, može ostvarivati stabilne rezultate.
Godinu 2022. obilježila je energetska kriza. Rast cijena energenata, kao i PET materijala te sladila, značio je dodatne troškove za Kofola Grupu od otprilike 20 milijuna eura u odnosu na prethodnu godinu.
"Inflacija i rastući troškovi u svim našim glavnim kategorijama troškova – od materijala, energije, transporta, osoblja i troškova usluga – uzrokovali su visoke pritiske na cijene, koje smo morali neutralizirati traženjem dodatnih ušteda i postupnim povećanjem naših prodajnih cijena," komentira Jannis Samaras, izvršni direktor Kofola Grupe. „Drago mi je da smo, zahvaljujući našoj fleksibilnosti u donošenju odluka, učinkovitim upravljanju i izvrsnim prodajnim rezultatima, uspjeli smo premašiti zadnji najavljeni godišnji EBITDA cilj. No, iako se rezultati čine vrlo dobrima, mora se reći da smo prije tri godine mislili da ćemo danas biti puno ispred. Stvarnost posljednjih godina utjecala je na naše strateške planove", dodaje Samaras.
U ključnoj regiji Češke i Slovačke, prodaja je rasla za sve formate pića. Pića za kućnu potrošnju porasla su za 9 %. U gastronomiji, gdje Kofola opslužuje više od 17.000 kupaca, prodaja je porasla za 51 % u odnosu na prošlu godinu. “Točena Kofola dominirala je ljetnom sezonom. Pakirana pića, posebno on-the-go formati, također su dobro prošla, uz rast prodaje od 25 % na godišnjoj razini. Unatoč iznenađujuće pozitivnim prihodima, EBITDA se u segmentima pića smanjila na području Češke i Slovačke, i to zbog povećanih inputa", kaže Daniel Buryš, glavni i izvršni direktor Kofole u Čehoslovačkoj.
Ostali segmenti Grupe također su bili uspješni. "Iako je bilo puno izazova s inflacijom i rastom troškova, Adriatic regija je rasla u Sloveniji i Hrvatskoj. Prodaja u obje zemlje premašila je 2019. godinu. Volumen rasta (u litrama) povećao se na godišnjoj razini za 8%, a izvoz je također zabilježio dvoznamenkasti rast", objašnjava Marián Šefčovič, predsjednik Uprave Radenske ADRIATIC.
I Kofolin stup kada su mirisi u pitanju nakon prošle godine ide pravom smjeru. LEROS, koji se bavi proizvodnjom i distribucijom čajeva i kave, također nakon prošle godine ide u pravom smjeru. "Iz godine u godinu rastemo u svim važnijim kanalima – od farmacije preko gastronomije do maloprodaje. Jako smo zadovoljni e-trgovinom koja je sada sastavni dio našeg poslovanja i zahvaljujući kojoj razvijamo i biljnu kozmetike, na primjer", kaže Martin Mateáš, direktor tvrtke LEROS.
UGO, koji potrošačima nudi niz zdravih namirnica, također je prošle godine pokazao značajan napredak u EBITDA-i, što potvrđuje potencijal rasta ovog segmenta. "Optimizirali smo svoje procese i implementirali niz mjera uštede troškova u našim salaterijama (od upotrebe štednih žarulja i pametnih senzora do ugradnje pročišćivača hrane). Atraktivni novi proizvodi u našem QSR asortimanu i rastući portfelj također su pridonijeli povećanju prodaje od 58 % u odnosu na prethodnu godinu," kaže Marek Farník, glavni izvršni direktor UGO-a.
Još jedna pozitivna činjenica vezano za ukupni učinak Kofole jest da je grupacija uspjela smanjiti svoj omjer neto duga i EBITDA ispod 3 naprema 1, i to kombinacijom dobrih rezultata i mjera za smanjenje troškova.
Zahvaljujući uspješnom završetku teške godine, Kofola je bila u mogućnosti podržati još jedan održivi lokalni projekt. U okviru Inkubatora, u kojem tvrtka razvija inovativne start-upove, Kofola je kreditirala razvoj tvrtke Zahradní OLLA iz Krnova, koja proizvodi istoimene glinene posude namijenjene nježnom navodnjavanju biljaka. Kofola je napravila i važan korak prema očuvanju vodnih resursa – pokretanjem neprofitne organizacije Kvapka Rajeckej doliny, čiji je glavni fokus provedba projekata očuvanja vode.
Kofola Grupa ulazi u 2023. s obećanjem da će postići ukupni cilj EBITDA-e od
44,8 - 50,9 milijuna eura. Značajne inovacije proizvoda, poput čaja Rajec Ice Herb,
SEMTEX Extrema (energetsko piće bez taurina, s guaranom i matcha čajem), Targa Florio Tonica ili Prager´s KOMBUCHE (fermentirani čajni napitak s probiotičkim kulturama) F.H.Pragera, mogli bi doprinijeti ostvarenju tog cilja.