Cijene hrane nastavit će rasti i nisu dosegle vrhunac, iako inflacija jest, tvrde proizvođači hrane. Dok im troškovi rastu, kupci se sve više okreću jeftinijim proizvodima.
Najveća grupacija javne prehrane na planeti, Nestlé, vjeruje da će ove godine cijene osnovnih namirnica dodatno porasti. Cijene hrane rastu u cijelom svijetu, a nekoliko kompanija upozorilo je da se taj trend neće zaustaviti 2023. godine. Švicarska tvrtka podigla je cijene u 2022. za 8,2 posto, ali je naglasila da to nije dovoljno da uravnoteži rast troškova koji je ugrozio dobit.
Još uvijek smo u situaciji da pokušavamo popraviti maržu, a kao i svi potrošači u svijetu, pogođeni smo inflacijom. Pokušavamo sanirati štetu, rekao je novinarima Mark Schneider, direktor tvrtke Nestlé. Povećanje cijena bit će ciljano i provedeno samo tamo gdje je opravdano inflacijom troškova.
Prethodno su takva upozorenja izdavala poduzeća kao što su Unilever, Coca-cola, Heineken, Colgate-Palmolive, Procter&Gamble, na temelju povećanja troškova energije i rada.
“Vjerojatno smo prošli vrhunac vala inflacije, ali cijene još nisu dosegle vrhunac”, rekao je Graeme Pitkethly, financijski direktor Unilevera.
Cijene sirovina poput žitarica, energije i mliječnih proizvoda trenutno stagniraju na visokoj razini, dok su troškovi rada i logistike porasli. Sve to zajedno znači da su male šanse da će potrošačima u narednom razdoblju pojeftiniti prehrambeni i drugi proizvodi u trgovinama.
izvor: INB2B Media
foto: pixabay