Multinacionalna prehrambena kompanija Kraft Heinz uspjela je prošle godine podići svoje cijene za više od 15 %, ali su količine zbog toga pale. Za ovu godinu proizvođač ne planira daljnja poskupljenja.
Kraft Heinz objavio je rezultate bolje od očekivanih za četvrti kvartal prošle financijske godine: prihodi su porasli 10 % na 7,38 milijardi dolara (6,9 milijardi eura), dok se neto dobit popela na 890 milijuna dolara (800 milijuna eura), u usporedbi s gubitkom od 257 milijuna dolara godinu ranije.
Snažne brojke rezultat su velikih povećanja cijena u prosjeku od čak 15,2 %, što je više nego nadoknadilo pad količine od 4,8 %. Ipak, čini se da su cijene sada dosegnule svoju gornju granicu: proizvođač ističe da sve više potrošača traži jeftinije alternative.
"Gledajući ostatak godine, trenutno nemamo planove za objavu novih cijena u Sjevernoj Americi, Europi, Latinskoj Americi i većem dijelu Azije", rekao je izvršni direktor Miguel Patricio.
Kraft Heinz stoga očekuje nešto manju dobit u 2023. budući da su troškovi sirovina i dalje visoki. Ranije su FMCG multinacionalne kompanije kao što su PepsiCo, Coca-Cola, Unilever i Carlsberg također izašle s opreznim prognozama za tekuću financijsku godinu, jer potrošači prijete odustajanjem zbog visoke inflacije.