Godinu dana nakon velikog poskupljenja s početkom rata u Ukrajini, cijene goriva u Njemačkoj su se djelomično normalizirale. Stručnjaci kažu da još ima prostora za smanjenje cijena.
Cijene su, u usporedbi s višegodišnjim prosjekom, i dalje visoke, ali će u narednim mjesecima, očekuje se, obuzdati i inflaciju.
U ožujku prošle godine cijena goriva potukla je sve rekorde. Prema podacima njemačkog auto-moto kluba ADAC, ona je 7. ožujka 2022. prvi put premašila dva eura za benzin super E10 i dizel. Potom je 10. ožujka uslijedio povijesni rekord cijene dizela od 2,321 eura. Rekord za E10 bio je 14. ožujka s 2,203 eura.
Trenutno su cijene znatno niže. U veljači su i super E10 i dizel u prosjeku koštali 1,754 eura. Ako takve cijene ostanu iu ožujku, one će za dizel biti 18 posto niže, a za super 15 posto u odnosu na ožujak prošle godine. Tako značajan pad cijena može se odraziti na stopu inflacije.
ADAC-ov stručnjak za tržište goriva ürgen Albrecht kaže da se od prošle jeseni uočava postupna normalizacija kod benzina. To još nije slučaj s dizelom, iako je od sredine veljače jeftiniji od benzina.
No razlika u cijeni između dizela i benzina je ipak premala. Tu ima još više mjesta (kod dizelaša) nego kod benzinca, rekao je Albrecht.
Kod obje vrste goriva vidi mogućnost pojeftinjenja.
Za razliku od nekih razdoblja prošle godine, cijena goriva opet je čvršće vezana uz cijenu nafte. Ako zakoni tržišta funkcioniraju i ne dogodi se ništa nepredviđeno, gorivo bi moglo pojeftiniti idućih mjeseci, rekao je Albrecht, dodavši da ne očekuje da će snažnije poskupjeti.
Unatoč visokim cijenama, Nijemci u 2022. nisu potrošili manje goriva nego prethodnih godina. Najnoviji podaci pokazuju još veću potrošnju benzina nego 2020. i 2021. godine, kada je vladala pandemija.
Izvor: INB2B Media
Fotografija: Pixabay