DR OETKER STUDENI
KERMAN

Portugal: Lidl ostvario najveći rast tržišnog udjela u 2022.

Svijet

24.03.2023

Trgovci na malo Sonae i Jerónimo Martins završili su 2022. kao najveći igrači u portugalskom sektoru trgovine, iako je Lidl zabilježio najveći rast, otkrivaju novi podaci Kantara.

Prema podacima koje je objavila Economia Online, tržišni udio MC Sonae, koji upravlja Continenteom, pao je s 28,7% u četvrtom tromjesečju 2021. na 27,1% u četvrtom tromjesečju 2022. Grupo Jerónimo Martins, vlasnik Pingo Docea, porastao je s 21,6% na 21,8 posto u istom razdoblju.

Ipak, najbolje je prošao Lidl koji je povećao udio s 11,8 posto na 13,5 posto, a diskont je privukao kupce iz MC Sonae, pokazuju podaci. Kantar je istaknuo da Lidl sve više raste zahvaljujući strategiji izgrađenoj prvenstveno oko robnih marki trgovina, ali i "velikih ulaganja" u svježe, organske i ekološki prihvatljive proizvode.

Četvrtoplasirani Intermarché zabilježio je najveći pad udjela, s 8,6% na 7,6% tržišta, dok je još jedan trgovac u francuskom vlasništvu, Auchan Retail Portugal, također izgubio tržišni udio, s 5,2% na 4,5%.

Unatoč tome što ima deset puta manje trgovina u Portugalu (39), španjolska Mercadona prestigla je Minipreco i zauzela šesto mjesto s udjelom od 3,8% (porast s 2,2%), a slijedi je njemački diskont Aldi s 2,7% (2,9%). Za napredak Mercadone, kaže Kantar, zaslužna je drugačija dinamika trgovina te cjelovitija ponuda cijena i asortimana.

Privatne robne marke činile su 42,2% ukupne prodaje supermarketa u četvrtom tromjesečju 2022., u usporedbi s 38,1% godinu dana ranije.  Vrijednost udjela online kanala na kraju 2022. iznosila je 2,5%, što je nešto iznad razine prije pandemije (2,2% u 2019.), ali ispod maksimuma od 3,2% dosegnutog 2021.

izvor: INB2B Media
foto: Lidl