Siguran prijevoz i pravilno skladištenje opasne robe su od najveće važnosti kako bi se osigurala sigurnost ljudi i okoliša. Nacionalni i međunarodni zakoni, konvencije i regulative igraju ključnu ulogu u usklađivanju s ovim aktivnostima i postavljanju standarda koji se moraju strogo poštivati.
Transport opasne robe u EU: Pregled i statistike 2022. godine
Transport opasne robe u EU iznosio je 67.455 milijardi tona-kilometara (tkm) tijekom 2022. i imao je negativnu prosječnu godišnju stopu rasta od 1,5 % u razdoblju od 2018. do 2022. U polovini zemalja članica Europske unije, čak 75,9 % prijevoza opasne robe obavljeno je unutar nacionalnog teritorija. Kad se promatraju promjene između 2021. i 2022. godine, prosječna godišnja stopa rasta u prijevozu opasne robe smanjila se za 7,1 %. Najveća skupina bili su "zapaljive tekućine", koji su činili polovicu ukupnog prijevoza opasne robe (50,0 %). Plinovi - stlačeni, tekući, otapajući pod tlakom, činili su 13,7 %, dok je "korozijsku robu" činilo 12,5 %. Ove tri vrste opasne robe činile su preko tri četvrtine ukupnih tkm uključenih u prijevoz opasne robe
Rukovanje svim vrstama opasne robe
Klasifikacija opasne robe obuhvaća različite kategorije koje predstavljaju potencijalnu prijetnju za sigurnost i okoliš. Ove kategorije uključuju eksplozivnu robu i predmete, plinove, zapaljive tekućine, zapaljivu krutu robu, robu podložnu samozapaljenju, robu koja u dodiru s vodom stvara zapaljive plinove, oksidirajuću robu, organske perokside, otrovnu robu, infektivnu robu, radioaktivne materijale, korozivnu robu i i raznu drugu opasnu robu i predmete.
“Našim specijaliziranim LCL uslugama za opasnu robu, koje obuhvaćaju različite vrste baterija, akumulatora i drugih punjivih ćelija, pružamo pouzdanu i ekonomičnu alternativu drugim oblicima prijevoza”, komentira Zoran Starčević, generalni direktor u logističkoj tvrtki cargo-partner Hrvatska.
Pakiranje, označavanje i skladištenje opasne robe ima ključnu ulogu u osiguranju sigurnog prijevoza. Ambalaža mora zadovoljavati stroge standarde kvalitete i sigurnosti, biti jasno označena informacijama o sadržaju i oznakama opasnosti, te mora biti čvrsta i nepropusna kako bi se spriječilo prolijevanje i oštećenje robe tijekom transporta. Skladištenje opasne robe je također strogo regulirano, s posebnim skladištima za različite vrste opasne robe. Označavanje opasne robe je obvezno kako bi se omogućila identifikacija i praćenje opasnih materijala tijekom prijevoza i skladištenja.
Sigurnost prijevoza opasne robe na globalnoj razini
Svaka od kategorija opasne robe zahtijeva posebne mjere opreza i pravila pri transportu i skladištenju kako bi se osigurala sigurnost ljudi i okoliša. Konsolidacija pomorskog prijevoza za opasnu robu (LCL) najekonomičniji je način prijevoza za prekooceanske pošiljke. Zahvaljujući dugogodišnjem iskustvu i snažnoj mreži odabranih prijevoznika pomorske robe, cargo-partner može ponuditi usluge konsolidacije za teret koji se klasificira kao DG razred 8 i DG razred 9 prema Međunarodnoj pomorskoj organizaciji (IMO).
“U kontekstu međunarodnog cestovnog prijevoza opasne robe, primjenjuje se Europski sporazum o međunarodnom cestovnom prijevozu opasne robe, poznat kao ADR. Ovaj sporazum detaljno definira standarde i sigurnosne mjere koje se moraju poštivati prilikom prijevoza opasne robe cestom. Slično tome, prijevoz opasne robe željeznicom podliježe Konvenciji o međunarodnom željezničkom prijevozu, uz dodatak Pravilnika 4 o međunarodnom prijevozu opasne robe željeznicom. cargo-partner je pouzdan partner u rukovanju svim vrstama opasne robe i jamči strogo pridržavanje svih potrebnih mjera i regulative”, govori Zoran Starčević.
cargo-partner nudi vlastitu uslugu konsolidacije pomorskog prijevoza s tjednim polascima iz Šangaja za Koper i s prosječnim vremenom tranzita od luke do luke od 29 dana. Usluga uključuje preuzimanje i konsolidaciju s bilo kojeg mjesta u Kini, dekonsolidaciju u našim skladištima u Zagrebu i i Ljubljani te dostavu na bilo koje odredište u Europi.