DR OETKER STUDENI
KERMAN

Nizozemska: Još jedna godina stabilnog rasta za Heineken

Svijet

15.02.2024

Kompanija Heineken objavila je poslovne rezultate za 2023. godinu, u kojoj je proslavila 150. obljetnicu postojanja, koji pokazuju da je, unatoč izazovnim tržišnim uvjetima, ostvarila još jednu godinu stabilnog rasta.

U prilog tome idu i ključni pokazatelji: rast prihoda u iznosu od 36,375 milijuna eura, odnosno 4,9 posto, organski rast neto prihoda (beia) 5,5, a po hektolitru 10,8 posto, dok je rast ukupnih količina piva porastao za 3,4 posto (bez Rusije), objavila je tvrtka.

Osvrćući se na rezultate postignute u 2023. godini, Dolf van den Brink, predsjednik Izvršnog odbora i CEO Heinekena, istaknuo je kako je ponosan na otpornost poslovanja, tim koji je za to zaslužan, kao i napredak napravljen u provedbi EverGreen strategije.

Nakon uspješne 2022., 2023. je bila izazovna, no unatoč tome uspjeli smo postići i održati količinski tržišni udio na više od polovice tržišta na kojima poslujemo, dok je količinski učinak rastao svakog kvartala. Zabilježili smo rast neto prihoda (beia) i operativne dobiti (beia), a kada je riječ o budućnosti, fokus će nam biti na daljnjem rastu prihoda kroz nastavak ulaganja u brendove, inovacije, komercijalne kompetencije i kanale distribucije prema potrošačima, rekao je van den Brink.

Neki od ključnih pokazatelja ostvarenih rezultata su bruto uštede od 0,8 milijardi eura, 2,5 milijardi eura kumulativno u odnosu na 2019. godinu; operativna dobit od 3,229 milijuna eura; organski rast operativne dobiti od 1,7 posto, marža operativne dobiti (beia) 14,7 posto; neto dobit od 2,304 milijuna eura, dok je zarada po dionici iznosila (beia) 4,67 eura.

Kada je riječ o 2024. godini, tvrtka očekuje organski rast operativne dobiti (beia) u niskom do visokom jednoznamenkastom postotku.

Kada je u pitanju ukupna količina piva, ona je smanjena za 4,7 posto, a Vijetnam i Nigerija čine više od 60 posto tog pada. Prodaja Heineken piva količinski je porasla za 2,5%, a bez Rusije za 3,4%.

Izvor: InStore
Fotografija: Heineken