DR OETKER STUDENI
KERMAN

Carrefour na putu do ostvarenja svoje strategije "Digital Retail 2026"

Svijet

26.02.2024

Piše: Sebastian Rennack, međunarodni maloprodajni analitičar

Carrefour poboljšava svoju financijsku stabilnost i napreduje na putu da postane najveći europski digitalni maloprodajni trgovac. Za cijelu 2023. godinu trgovac je izvijestio o bruto prodaji od 94,1 milijardu eura, što je povećanje od 9,3% pri stalnim tečajevima. Prema trenutnom tečaju, stopa rasta iznosi samo 3,5%, uglavnom zbog deprecijacije argentinskog pesosa. U vrijeme kada su ulaganja u cijene, tehnologiju i digitalnu tehnologiju presudna za buduću konkurentnost, trgovac je također uspio ojačati svoju krajnju granicu. Ebitda za godinu iznosila je 4,56 milijardi eura, što je povećanje od 8,9% pri stalnim tečajevima. Neto dobit za godinu porasla je s 1,57 milijuna eura na 1,64 milijarde eura.

Pozitivan rezultat postignut je, među ostalim, uštedama od 1,06 milijardi eura, u skladu s ciljem uštede od ukupno četiri milijarde eura do 2026. godine, kao i prestankom poslovanja Carrefoura na Tajvanu. To je grupi omogućilo smanjenje neto duga za 818 milijuna eura na 2,56 milijardi eura i pokretanje sljedećeg programa otkupa dionica za 700 milijuna eura. Carrefour je za ovu godinu odredio dividendu od 600 milijuna eura, što je povećanje od 55 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Maloprodajna grupa je na pravom putu sa svojim programom Digital Retail Strategy 2026, koji je pokrenut krajem 2022.: GMV e-trgovine (bruto vrijednost robe) porastao je za 26% s 4,2 milijarde eura 2022. na 5,3 milijarde eura 2023. Carrefour do 2026. godine želi doseći brojku od 10 milijardi eura. Ključno za to je, među ostalim, prošlogodišnje pokretanje virtualne neprehrambene trgovine na Rakuten “tržnici”. Također, trgovac je prošle godine zabilježio osam milijuna online transakcija. Tvrtka planira unovčiti ovaj potencijal kroz maloprodajne medije uz pomoć zajedničkog ulaganja s multinacionalnom francuskom tvrtkom za oglašavanje Publicis Groupe.

Carrefour je također spreman usredotočiti se na konkurentnost svoje maloprodajne mreže na svojim ključnim tržištima u Latinskoj Americi i Europi. Tvrtka je povećala svoju prisutnost na domaćem tržištu u Francuskoj preuzimanjem 175 trgovina Cora i Match od trgovca Casino u Francuskoj i 31 trgovine od Intermarchea.

Maloprodaja je također proširila svoju poziciju u Španjolskoj preuzimanjem 47 SuperCor supermarketa od El Corte Ingles, kao i poslovanje Cora koje se sastoji od 19 trgovina u Rumunjskoj. U kombinaciji novih otvaranja i konverzija u trgovinama Grupo Big, trgovac je dodao 92 Atacadão cash & carry hipermarketa s niskim cijenama u Brazilu, s ciljem da do 2026. ima ukupno najmanje 200 novih trgovina. Na razini cijele grupacije Carrefour je tijekom prošle godine otvorio 653 nove trgovine, a plan je do 2026. godine maloprodajnu mrežu u ovom kanalu učiniti bogatijom za još 2400 objekata.

Razvoj u srednjoj i jugoistočnoj Europi je mješovit. Carrefourova poljska poslovna jedinica bila je jedina zemlja s negativnim rezultatima od -0,6% u 2023. U Rumunjskoj je trgovac ostvario solidan rezultat u prodaji od +7%. Sukladno tim podacima na istom prodajnom području, glavna ulaganja u regiji dodijeljena su jedinici u Rumunjskoj, koja je godinu završila s više od 40 novih lokacija, u svim prodajnim formatima. Nasuprot tome, u Poljskoj se mreža franšiznih trgovina smanjila za gotovo 90 malih trgovina (vidi grafikone).

Kako bi povećao svoju cjenovnu konkurentnost u tržišnom okruženju koje trenutno karakterizira visoka cjenovna osjetljivost, Carrefour potiče razvoj svojih privatnih brendova. Ciljajući na 40% udjela vlastitih robnih marki u prodaji hrane do 2026., trgovac je uspio povećati taj omjer prošle godine u cijeloj grupi za više od tri postotna boda s 33% na 36% u prodaji hrane.

Franšizna suradnja je dio ove strategije. U 2023. tvrtka je pokrenula partnerstvo s maloprodajnim bannerima Yenot Bitan u Izraelu, Altan Joloo u Mongoliji, kao i češkom grupom JIP Retail. Podsjetimo, Carrefour je 2020. godine pokrenuo prodaju privatnih robnih marki u trgovinama Coop u nordijskoj regiji, da bi sljedeće godine ovu suradnju proširio i na brendirane dobavljače.

 

O AUTORU

Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, međunarodni maloprodajni analitičar i bivši međunarodni dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećih njemačkih tjednih poslovnih novina za FMCG sektor. Također, ima veliko praktično iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih timova za operacije Schwarz Grupe i Metro Grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji.