DR OETKER STUDENI
KERMAN

Pet načina da si olakšate sezonsko poslovanje i izbjegnete stres

Dobro planiranje i poneka inovacija mogu učiniti razliku

Promo

23.04.2024

Ljeto je pred vratima, a s njim i užurbana turistička sezona koja donosi mnogo posla i stresa svima zaposlenima u sezonskim djelatnostima. Kako biste si olakšali naredne mjesece i izbjegli gomilu obaveza u zadnji čas te barem djelomično prevenirali stresne situacija, donosimo pet savjeta koji će vam pomoći da se kvalitetno i na vrijeme pripremite za sezonu 2024. 

1.     Napravite plan 

Važno je pravovremeno planirati i predvidjeti potrebe poslovanja tijekom sezone. To uključuje planiranje inventara, marketinga, osoblja, financija i alata za automatizaciju poslovnih procesa. Prisjetite se koji su vam prošle sezone bili najzahtjevniji aspekti poslovanja te na vrijeme istražite kako ih možete poboljšati. Provjerite imate li dovoljno inventara i je li je ispravan, kako bi na vrijeme stigli izvršiti eventualne popravke. Važno je razviti i marketinšku strategiju koja će privući goste tijekom sezone. Iskoristite društvene mreže, newsletter mailove, oglašavanje ili druge kanale komunikacije kako biste promovirali svoje proizvode ili usluge. Razmislite i o posebnim ponudama ili promocijama kako biste potaknuli prodaju. Što se osoblja tiče, važno je osigurati dovoljno radne snage koja udovoljava povećanoj sezonskoj potražnji. Kod financijskog segmenta posvetite se izradi plana koji uključuje projekcije prihoda i troškova tijekom sezone i imajte na umu često neočekivane izdatke. Optimizacija operativnih procesa može povećati učinkovitost vašeg poslovanja i smanjiti troškove. 

 

2.     Uredite društvene mreže i profile na tražilicama

Više od 70% klijenata istražuje ponudu na svojim mobilnim uređajima, stoga je važno da se pozabavite svojim digitalnim imidžem. Ako i nemate društvene mreže, važno je da ipak stavite ili ažurirate podatke o svojoj tvrtki na tražilici (najčešće Googleu). Kreiraju se u nekoliko jednostavnih koraka prilikom kojih unosite osnovne informacije poput adrese, broja telefona, radnog vremena, e-maila te web stranice ili linkova na društvene mreže. Korisno je učitati i noviju sliku objekta izvana kako bi ga korisnici mogli lakše pronaći. Na svoje društvene mreže, ako ih imate, počnite objavljivati postove i fotografije ususret sezoni, kako bi gosti koji proučavaju ponudu bili sigurni da još poslujete. 

 

3.     Uvedite ili modernizirajte kartično plaćanje 

Ako već niste, krajnji je trenutak da u svoje poslovanje uvedete kartično plaćanje. Frustriran gost koji mora tražiti bankomat ili odlazi jer ne primate kartice treba postati stvar prošlosti. Zabrinuti ste zbog sezonske prirode posla? Preporučujemo prelazak na Teya platne sisteme. Uz činjenicu da za njihove bežične i moderne touchscreen POS aparate ne trebate WiFi jer funkcioniraju putem SIM kartice, ono što je najbitnije je da nakon sezone možete bez brige i stresa zatvoriti ugovor, te ga ponovo, ako želite, aktivirati sljedeće sezone. Na Teya terminalima se također pruža mogućnost odabira valute plaćanja, a primaju Diners i Amex te druge kartice koje su česte kod stranih gostiju. Osim toga, usluga može biti aktivna već unutar 24 sata od stupanja u kontakt, i nema skrivenih naknada - one su krojene po mjeri vašeg poslovanja. Također, možete pratiti transakcije po poslovnici po danu, tjednu ili mjesecu putem Teya portala i aplikacije u stvarnom vremenu, čak i ako imate više poslovnica.

 

4.     Omogućite ostavljanje napojnica kod kartičnog plaćanja

Stiže nam prva sezona u kojoj je omogućeno neoporezivo ostavljanje napojnica putem kartičnog plaćanja do iznosa od 3.360 € po radniku. Teya sistemi ovaj proces čine jednostavnim i intuitivnim. Na vama je samo omogućiti ostavljanje napojnica u postavkama na Teya POS aparatu. Možete postaviti postotke koje želite, primjerice 5%, 10%, 20% itd.. Zatim gost prilikom plaćanja odabire jedan od postotaka ili upisuje ručno iznos napojnice, prisloni karticu i to je to. Zadovoljni gosti, zadovoljno osoblje. Na dnevnim izvodima u Teya aplikaciji jednostavno je vidjeti promet i napojnice po radniku. Prosječna vrijednost transakcija putem kartica je višestruko veća od transakcija gotovinom. Gost nema ograničenje iznosa kao kod gotovine i neminovno je da potrošnja raste ako postoji više opcija plaćanja. Osim toga, ponekad je uvođenje kartičnog plaćanja u određenim djelatnostima prednost pred konkurencijom koja nema takvu mogućnost.  

 

5. Brinite o sebi. Zaista, brinite o sebi. 

Sezonski poduzetnici lako se nađu u stanju hektičnih misli i nezaustavljivog tempa. Kada svemu pridodamo stres, premalo sna, kofein, alkohol i realno veliku količinu svakodnevnih obaveza, vrlo je čest slučaj da poduzetnici, ali i sezonski radnici često pate od fizičkih i psiholoških poteškoća. Probajte sagledati sebe s malim odmakom i zapitajte se kako provodite dane. Uložite svjestan trud u organizaciju dana i probajte naći vremena za planiranje zdravih obroka, adekvatnu količinu sna i barem kratku tjelovježbu. Osobito ako se nalazite na moru, dodajte u svoju rutinu šetnju do plaže i plivanje, to je sjajan način da aktivirate tijelo i razbistrite um. Također, razmislite o suplementima koji prirodno podižu energiju. Pametno upravljanje vlastitim zdravljem i blagostanjem ključno je za uspješno vođenje posla i očuvanje vitalnosti tijekom zahtjevne sezone. Zapamtite, briga o sebi je ulaganje u dugoročnu produktivnost i dobrobit, kako za vas osobno, tako i za vaš posao.