DR OETKER STUDENI
KERMAN

Bugarska: Billa bilježi dvoznamenkasti rast

Svijet

29.04.2024

Billa može poboljšati svoju tržišnu poziciju u Bugarskoj. Trgovac trenutno želi uložiti više od 60 milijuna eura u logističku i trgovačku mrežu. Billa ulaže kako bi držala korak s njemačkim konkurentima Lidlom i Kauflandom.

Piše: Sebastian Rennack, međunarodni maloprodajni analitičar

Billa (banner supermarketa njemačke Rewe grupe u srednjoj Europi) je u Bugarskoj prošle godine porasla iznad inflacije hrane i brže od prosjeka na tržištu hrane. Kako investor.bg citira izvršnog direktora Billa Bugarska Vygintasa Šapokasa, međunarodni format supermarketa Rewe grupe zabilježio je rast prodaje od 15% na 1,42 milijarde bugarskih leva (oko 725 milijuna eura) u 2023., što je znatno iznad stope inflacije hrane od 5,6% za cijelu godinu. Prema tvrtki, Billa je prošle godine povećala svoj tržišni udio za 0,5 postotnih bodova, nakon povećanja od 1 postotnog boda u 2022. Ovaj pozitivan razvoj potaknut je povećanjem broja kupaca od 5,4% tijekom godine. U prvom kvartalu tekuće poslovne godine Billa bilježi rast prodaje od 11,5 posto i rast broja kupaca od 6,8 ​​posto, dok je inflacija prehrambenih proizvoda za 12 mjeseci do kraja ožujka iznosila samo 2,3 posto.

Billa namjerava nastaviti ovaj pozitivan trend i planira uložiti više od 120 milijuna leva (oko 60 milijuna eura) u 2024. godini. Od toga će 47 milijuna kuna biti uloženo u izgradnju novog skladišta koje će u Zagori biti otvoreno 2025. godine. Preostali iznos uložit će se u obnovu postojećih trgovina i otvaranje 12 novih objekata.

Billa je treći najveći trgovac u zemlji, nakon tržišnog lidera Kauflanda i drugog najvećeg, Lidla. Već 2022. trgovac je ostvario jednu od najvećih stopa rasta među vodećim igračima u maloprodaji. Tri najveća trgovca u zemlji su svi njemački trgovci na malo. Konsolidirana neto prodaja Billa Bulgaria EOOD, prema podacima bilance u lokalnoj valuti, porasla je za 23,8% na 530 milijuna eura u 2022. Rast prodaje Lidl Bulgaria EOOD & Co KG u istom razdoblju iznosio je 27,4% u lokalnoj valuti na 1,02 milijarde eura, dok je Kaufland Bugarska zabilježio rast od 17,2% u levima, na 1,13 milijardi eura.

 

O AUTORU
Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, međunarodni maloprodajni analitičar i bivši međunarodni dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećih njemačkih tjednih poslovnih novina za FMCG sektor. Također, ima veliko praktično iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih timova za operacije Schwarz Grupe i Metro Grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji