DR OETKER STUDENI
KERMAN

Nizozemska: Prodaja mesa pala za 16,4% u odnosu na 2020.

Svijet

28.05.2024

Prodaja životinjskog mesa u nizozemskim supermarketima pala je za 16,4 posto od 2020. godine, objavila je organizacija za zaštitu životinja Wakker Dier na temelju podataka Circane.

Mnogi potrošači već jedu manje mesa, a većina supermarketa također prodaje više proizvoda biljnog podrijetla. Prelazak na ove alternative nije dobar samo za životinje, zdravlje i klimu, već i za vaš novčanik, rekao je Collin Molenaar ispred organizacije. 

Naime, u 2023. nizozemski supermarketi prodali su 2,3% manje mesa nego godinu ranije. Organizacija ovaj pad uglavnom pripisuje promocijama i promotivnim politikama, a mnogi glavni igrači obećavaju da će se više okrenuti biljnim alternativama.

Jumbo je, primjerice, od svibnja ove godine obustavio promociju svježeg životinjskog mesa. Maloprodaja je također nedavno objavila cilj da će do 2030. 60% svojih proteina proizvoditi iz biljaka.

Drugi primjer je Albert Heijn koji je prošle godine pokrenuo privatnu robnu marku AH Terra koja se sastoji od 200 proizvoda biljnog podrijetla.

Aldi je također lansirao biljni brend pod nazivom My Way, koji uključuje biljne alternative mliječnim proizvodima, a diskont je najavio proširenje brenda na biljne alternative mesu.

Podaci kompanije Circana podupiru podatke iz studije Nizozemske statistike (CBS) iz 2023., koja je otkrila da su nizozemski maloprodajni trgovci iskusili pad prodaje proizvoda od životinjskog mesa devet uzastopnih kvartala, s padom od 13% u usporedbi s prvim kvartalom 2019.

Izvor: INB2B Media
Fotografija: Albert Heijn