Na međunarodnom sajmu World of Private Label, koji se u organizaciji PLMA (Udruženja proizvođača privatnih robnih marki) održava u Amsterdamu, u 60 nacionalnih paviljona predstavlja se 2.900 izlagača iz 70 zemalja, a među njima je i devet hrvatskih tvrtki koje nastupaju u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.
Sajam ugošćuje i više od 16.000 trgovaca na malo, veletrgovaca i drugih trgovačkih profesionalaca iz preko 120 zemalja. Hrvatska gospodarska komora već deveti put organizira i sufinancira zajednički nastup svojih članica na prehrambenom dijelu sajma. Ove godine predstavlja se devet hrvatskih tvrtki: Apimel, Hermes International, Naturala, Nutrifit FOOD, Orgula grupa, PIP, ZMH Horvat, Zvijezda plus i PIK Vrbovec plus.
U suradnji s Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i ribarstva osigurana je i dodatna potpora tako da članice HGK ove godine na zajedničkom štandu nastupaju uz oko 50 posto manje troškove nastupa. Sve veća popularnost privatnih robnih marki posljednjih godina dovela je do njihova dosad neviđenog tržišnog udjela u cijelom svijetu. Rezultati istraživanja koje je provela PLMA pokazuju kako privatna robna marka u petnaest europskih zemalja čini više od 30 posto svih prodanih proizvoda, a u šest njihov udio je veći od 50 posto.
"Imajući u vidu sve veći značaj robnih marki na EU tržištu, držimo World of Private Label jednim od ključnih sajamskih manifestacija za izvozni plasman proizvoda hrvatske prehrambene industrije, posebice kada se uzme u obzir brojnost i profil ključnih kupaca koji su prisutni svake godine na sajmu, kao i strukturu ponude hrvatske prehrambene industrije. Sigurna sam da će nastavak suradnje i provedbe navedenog Programa Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva omogućiti nastup još više hrvatskih tvrtki, rast našeg nacionalnog štanda i još kvalitetnije predstavljanje hrvatske prehrambene industrije kao i otvaranje brojnih poslovnih mogućnosti", istaknula je Jelena Đugum, direktorica Sektora za poljoprivredu HGK.
Za Naturalu je ovaj sajam pravo mjesto za predstavljanje širokom krugu potencijalnih kupaca.
"Imamo vrlo dobra iskustva s ovim sajmom, upravo smo ovdje ostvarili kontakte i dogovorili poslove s kupcima iz Kanade, Amerike i Bliskog Istoka, na koja kontinuirano već 10-ak godina plasiramo naš kompot višnje te ekstra džemove. Ove godine predstavljamo nekoliko noviteta; domaći ajvar od pečene paprike te povrtni namazi od krastavca, cikle i maslina", kaže Dejan Aleksić, direktor prodaje i nabave u Naturali.
Tvrtka za proizvodnju i preradu meda i pčelinjih proizvoda Apimel na PLMA-om sajmu nastupa treći put, a i ove godine očekuju sklapanje novih poslova i širenje na nova tržišta.
"U ponudi imamo više vrsta konzumnog meda, proizvode na bazi meda, ljekovitog bilja i propolisa, kozmetiku i dodatke prehrani. Posebno bismo istaknuli naš novi proizvod Propolis oral sprej s vitaminom B3 koji je izložen u paviljonu New Product Expo na PLMA-inom sajmu", kaže Hrvoje Gregačević, direktor Apimela.
Varaždinska tvrtka Hermes International, javnosti poznata po brendu Dida Boža, većinom svoje proizvode plasira na domaće tržište i u SAD, a želja im je povećati izvoz u europske zemlje.
"Na sajmu smo kako bismo pokušali proširiti prodaju na području Europe jer je uvijek bolje za proizvodnju imati raznovrsnost tržišta. Na hrvatskom štandu imamo lijep i reprezentativan prostor, zahvaljujući čemu smo do sada imali jako puno upita“, zadovoljno kaže vlasnik Hermes Internationala Neb Chupin i najavljuje da će na sajmu predstaviti svoj novi proizvod Dida Boža ekstra džem od malina.
Na hrvatskom štandu svoje proizvode izlaže i mesna industrija PIK Vrbovec plus.
"Ove nam je godine već treći nastup na ovom sajmu. Prijašnjih smo godina ostvarili neke nove kontakte, sreli postojeće kupce te se upoznali s najnovijim trendovima pa takva očekivanja imamo i ove godine. Ponovo predstavljamo širok asortiman naših proizvoda s naglaskom na kategoriju mesnih prerađevina", kazao je Darko Krmek, direktor izvoza PIK Vrbovec plus.
Orgula na sajmu u Amsterdamu predstavlja svoju bogatu ponudu maslinovih ulja te premium proizvode kao što je Grand Selection linija s i bez listića jestivog zlata te kombinacije sa začinskim biljem i cvijetom soli.
"Orgula je apsolutno posvećena osluškivanju potreba tržišta, pa u skladu s time kontinuirano razvijamo i usavršavamo naše proizvode. Povjerenje kupaca, među kojima su veliki trgovački i ugostiteljski lanci, ključ je našeg dugogodišnjeg uspjeha. Sa sajma u Amsterdamu očekujemo se vratiti bogatiji za nova znanja, iskustva i kontakte, te s uvidima u aktualne trendove, čime ćemo dodatno učvrstiti našu snagu prepoznavanja i zadovoljavanja rastuće potražnje te različitih preferencija kupaca“, ističe direktor tvrtke Pjero Zekan.
Kako je u fokusu tvrtke Nutrifit FOOD proizvodnja privatnih robnih marki, ovaj sajam im je jako važan, prilika je za susret s postojećim kupcima, ali i dogovaranje novih suradnji.
"S obzirom na to da širimo proizvodnju, od sljedeće godine bit ćemo jedan od značajnih prerađivača voća u našem dijelu Europe, smatramo da smo donijeli pravu odluku da se prezentirano na pravi način. Svakako ćemo nastaviti suradnju s HGK i sljedeće godine na sličnim događanjima", poručio je Luka Marjanović, direktor Nutrifit FOOD-a.
Na sajmu se predstavlja i tvrtka ZMH Horvat, jedna od vodećih u sektoru smrznute hrane u Hrvatskoj i regiji.
"Proizvodnja proizvoda u privatnim robnim markama čini veliki udio u našeg poslovanja te nam je iz tog razloga bitno da smo prisutni i na ovogodišnjem PLMA sajmu u Amsterdamu. Ovdje izlažemo drugu godinu za redom ponukani dobrim rezultatima izlaganja prošle godine, kada smo pokrenuli suradnju s novim kupcima iz zapadne Europe, a čemu se nadamo i ove godine", kazala je Ivana Horvat, iz tvrtke ZMH Horvat.
PLMA-in međunarodni sajam World of Private Label izuzetno je važan za kupce privatnih robnih marki jer im pruža cjelovit uvid u širok spektar proizvoda, od jeftinih alternativa do premium proizvoda, u kategorijama od hrane i pića do proizvoda za zdravlje i ljepotu, kao i proizvoda i potrepština za kućanstvo.
Sajam se održava u 12 paviljona u kojima su smješteni veliki nacionalni štandovi zemalja poput Njemačke, Italije, Francuske, Španjolske i nama susjedne Srbije, a uglavnom su subvencionirani javnim sredstvima. Interes izlagača i trgovaca i ove godine je ogroman pa su neki zainteresirani, unatoč širenju kapaciteta podizanjem velikog šatora, ostali bez mjesta na ovom prestižnom sajmu.
Izvor: HGK