MEGGLE BBQ
DR OETKER ZIMNICA

UK: Aldi pomaže lokalnim uzgajivačima jabuka

Svijet

11.06.2024

Aldi u Ujedinjenom Kraljevstvu ulaže u domaće uzgajivače jabuka. Njemački diskont je količinski najveći kupac britanskih jabuka. Nakon sličnih poteza Lidla, samo u sektoru svinjskog mesa, Aldi sada osigurava vlastite opskrbne lance za ovo ključno voće u Ujedinjenom Kraljevstvu. Aldijevo prosječno godišnje ulaganje gotovo je četiri puta veće od javnih sredstava britanske vlade za sve uzgajivače voća zajedno.

Napisao: Sebastian Rennack, međunarodni maloprodajni analitičar

Aldi planira uložiti 750 milijuna funti u sljedećih 20 godina u obiteljsku voćarsku farmu u Kentu. Ugovor uključuje stvaranje lokacije od 200 hektara, koja će biti poznata kao Aldi Orchard, s Aldijevim ekskluzivnim dobavljačem jabuka u Velikoj Britaniji, AC Goatham & Son. Uz dugoročnu predanost njemačkog diskontera, uzgajivač planira posaditi dodatnih 100 hektara stabala jabuka svake godine isključivo za Aldi. Prema poljoprivrednicima, posao s Aldijem se upeterostručio od 2016.

Aldi je bio najveći kupac britanskih jabuka u šest mjeseci do ožujka 2024., prema industrijskom udruženju British Apples and Pears Limited (BAPL). Što se tiče količine, ovaj njemački diskont zapravo je u istom razdoblju kupio više jabuka i krušaka na domaćem tržištu od tržišnog lidera Tesca. Prema podacima udruge, Aldi je kupio 21.527 tona, Tesco 21.194 tone, dok je diskontni konkurent Lidl četvrti sa 17.206 tona (vidi grafikon).

Kao i kod nedavnog ulaganja Lidla u uzgoj svinja, osiguravanje dugoročne opskrbe jabukama je prioritet za Aldi. Tržišno pozicioniranje njemačkih diskontera puno više ovisi o domaćim britanskim jabukama i kruškama nego što je to slučaj s njihovim konkurentima, britanskim supermarketima. BAPL objavljuje mjesečne statistike prodaje za segment trgovine mješovitom robom u Ujedinjenom Kraljevstvu. Što se tiče udjela kategorije u ukupnoj maloprodaji, njemački diskonti prodaju nesrazmjerno više od etabliranih britanskih trgovaca. U travnju 2024. tržišni vodeći Tesco imao je 27,4% udjela na tržištu prehrambenih proizvoda i prodao je 27,6% svih britanskih jabuka i krušaka. Kod drugog trgovca na malo, Sainsbury's, te brojke iznose 15,3% odnosno 16,2%. Aldi je imao 10% udjela na tržištu mješovitom robom i prodavao 22,1% voća. Za Lidl su brojke bile 8% i 14,3% udjela u prodaji voća.

Britanski mediji su na prijelazu godine izvijestili da uzgajivači jabuka u Velikoj Britaniji žive na rubu preživljavanja, a troškovi su prošle godine porasli za 30 posto, dok su prodajne cijene u supermarketima porasle za samo 8 posto. Prema nedavno objavljenom Indeksu sigurnosti hrane za 2024. godinu britanske vlade, svježe povrće proizvedeno u zemlji može zadovoljiti samo 55% domaće potražnje, dok je za svježe voće taj omjer znatno manji - 17%. Kao što očekuju nacionalna poljoprivredna udruženja, ovogodišnji ekstremni vremenski uvjeti vjerojatno će rezultirati čak nižim prinosima poljoprivrednih gospodarstava u Velikoj Britaniji nego u prošlosti. Stručnjaci iz industrije predviđaju da bi slični uvjeti u ostatku Europe mogli dovesti do značajnog povećanja cijena svježih proizvoda. Vlada Ujedinjenog Kraljevstva planira potaknuti poljoprivredni sektor zemlje udvostručenjem javnih sredstava na 80 milijuna funti, od čega će 10 milijuna funti otići voćarima. Aldijevo 20-godišnje ulaganje u prosjeku iznosi više od 37 milijuna funti godišnje.

O AUTORU
Sebastian Rennack je osnivač Aletos Retail Advisory, međunarodni maloprodajni analitičar i bivši međunarodni dopisnik Lebensmittel Zeitunga, vodećih njemačkih poslovnih novina za FMCG sektor. Također, ima veliko praktično iskustvo u industriji kao bivši član međunarodnih timova za operacije Schwarz Grupe i Metro Grupe u Poljskoj, Ukrajini i Rusiji.