KERMAN
DR OETKER ZIMNICA

INTERVJU: Pivo sa stilom

Hrvatska

20.06.2024

Josip Zekić, Marketing manager za premium sektor, CARLSBERG Hrvatska

Mi volimo reći kako 1664 Blanc nije samo pivo; to je izbor modernog životnog stila. S tom vizijom neprestano nastojimo proširiti granice onoga što jedan brend piva može predstavljati, pritom se savršeno uklapajući u dinamičan tempo suvremenog života.

Josip Zekić svoju je karijeru započeo u Nestléu. Bio je to jedan “dinamičan” početak u tako velikoj kompaniji. Ako se osvrne unatrag, smatra da je to bilo iskustvo koje ga je donekle formiralo i dalo mu osjećaj što znači biti dio velikog sustava i voditi tako velike brendove. Kao dio Nestlé Needs Youth inicijative, prošao je sve odjele marketinga i, naravno, nezaobilaznu prodaju. Često kolege iz prodaje zamjeraju marketingašima ako nemaju iskustva u prodaji, posebno u direktnoj prodaji, pa mu je jako drago što je ta znanja i iskustva stekao u Nestléu.

Nakon Nestléa, pridružio se Atlantic Grupi gdje je radio kao Brand Development Manager za brend Cedevita. Rad na Cedeviti bio je potpuno novo iskustvo, a projekti koji su komercijalizirani i koje danas vidimo na policama bili su i vjerojatno će ostati jedni od inspirativnijih. Trenutno radi kao Marketing Manager u Carlsberg Croatia, gdje je odgovoran za premium pivske brendove kao što su Carlsberg i 1664 Blanc te njihov nezaobilazni cider Somersby. Poseban fokus mu je na razvoju tima kako bi mogli što efikasnije upravljati brendovima.

Kako biste opisali 1664 Blanc u jednoj rečenici i kako se taj proizvod ističe u usporedbi s drugima u vašem portfelju?

„Pivo sa stilom“, tako je najbolje opisati naš 1664 Blanc. Osvježavajuće, moderno, aromatizirano pivo jedinstvenog okusa, a njegova posebnost proizlazi iz savršene harmonije citrusnih nota i začina te suptilne gorčine.

1664 Blanc stvoren je za ljubitelje dobrog stila i sve one koji i u svakodnevici pronalaze razlog za slavlje i uživanje. Njihova sposobnost da prepoznaju i cijene kvalitetu u različitim područjima, bilo da je riječ o umjetnosti, dizajnu, hrani, piću ili glazbi, čini ih izvorom inspiracije za sve oko sebe.

Mi volimo reći kako 1664 Blanc nije samo pivo; to je izbor modernog životnog stila. S tom vizijom neprestano nastojimo proširiti granice onoga što jedan brend piva može predstavljati, pritom se savršeno uklapajući u dinamičan tempo suvremenog života.

Koje su ključne karakteristike 1664 Blanca koje ciljaju na određenu ciljnu grupu?

1664 Blanc kreiran je s ciljem da privuče ljubitelje okusa koji cijene modernost i vrhunsku kvalitetu.

Obraćamo se podjednako i muškarcima i ženama, posebno onima koji svoj dobar ukus izražavaju kroz hranu i piće, a 1664 Blanc je tu poprilično inspirativan. To je skupina osoba koje su poput magneta za ljude oko sebe, s prirodnim osjećajem za stil te s velikom željom da to podijele s bliskim ljudima i da zajedno stvaraju nezaboravna iskustva. Ova skupina potrošača prisutna je na svakom tržištu, a naša je zadaća prilagoditi globalne poruke specifičnostima lokalne zajednice.

Njegove ključne karakteristike, poput profinjenog okusa, pažljivo odabranih sastojaka i jedinstvenog iskustva konzumacije, čine ga neodoljivim čak i za one koji nisu tradicionalni ljubitelji piva.

Kako se razlikuje marketinška strategija za 1664 Blanc u odnosu na ostale brendove u vašem portfelju?

Svaki brend u našem portfelju ima svoju priču i važno da nam je da svaka priča uspješno dođe do potrošača. Umjesto obraćanja široj publici, 1664 Blanc fokusira se na potrošače koji imaju veća očekivanja od piva. Stoga naša marketinška strategija naglašava autentičnost i premium iskustvo koje 1664 Blanc nudi. Pozicioniramo 1664 Blanc kao pivo sa stilom, elegantan moderni brend, a komunikacija s našim potrošačima reflektira taj identitet.

Uz to, pažljivo odabiremo suradnje koje odražavaju iste vrijednosti kao i 1664 Blanc. To podrazumijeva partnerstva koja dijele našu predanost kvaliteti, stilu i sofisticiranosti i promiču istinsko uživanje u životu.

Možete li nam reći nešto više o strategiji pozicioniranja Blanca kao „piva sa stilom“ i kako je to utjecalo na vaše marketinške napore?

Strategija pozicioniranja Blanca kao „piva sa stilom“ zapravo je odraz naše vizije da postanemo lifestyle pivski brend, odnosno da predstavimo 1664 Blanc kao više od običnog piva.

Sva naša marketinška komunikacija reflektira iskustvo koje Blanc nudi, naglašavajući njegov poseban okus i autentičan karakter. Njegov dizajn, odnosno prepoznatljiva kraljevsko plava boca dodatno naglašava njegovu posebnost, što ga čini idealnim izborom za sve koji traže nešto posebno u svijetu piva.

Kako ste identificirali i angažirali vašu ciljanu grupu za 1664 Blanc i kakvu ulogu ima digitalni marketing u tom procesu? 

1664 Blanc globalni je brend, pa je tako i lansiran na brojnim tržištima u grupaciji. Na svim tržištima unutar kategorije identificiran je jedan poseban segment publike koji u iskustvu konzumacije piva traže nešto drugačije i posebno, te na njih ciljamo. 

Digitalni marketing je u tome ključan jer ciljana publika ne konzumira tradicionalne kanale poput televizije, odnosno gleda plaćene platforme poput Netflixa i slično.  

Koje sve marketinške kanale koristite za oglašavanje?

Kampanja se odvija u tradicionalnim kanalima s posebnim fokusom na digitalne kanale, odnosno sve kanale koji hvataju našeg ciljanog potrošača. Pripremili smo i posebne marketinške aktivnosti za maloprodajne objekte, kao i one u HoReCa segmentu. Važna nam je i suradnja s influencerima kako bismo dodatno ojačali imidž „piva sa stilom“.

Koliko su vam eventi bitni za brend? 

1664 Blanc prisutan je i na različitim događanjima diljem Hrvatske, pružajući jedinstveno iskustvo svim posjetiteljima. Svi događaji pažljivo su odabrani kako bi odgovarali eleganciji i kvaliteti našeg proizvoda, pružajući priliku potrošačima da nas što bolje upoznaju.

Cilj nam je da ovom kampanjom dođemo do što većeg broja potrošača i kupaca u ciljanoj skupini kako bismo im ukazali na specifičnosti Blanc piva i autentično iskustvo koje njegova konzumacija pruža.

Kako se Blanc integrira u vašu širu marketinšku strategiju, posebno s obzirom na brendove kao što su Somersby, Carlsberg i Grimbergen?

Integracija 1664 Blanca u naš portfelj brendova pruža potrošačima dodatne opcije i ističe nas kao jednog od igrača na tržištu premium piva. 

Svaki brend priča je za sebe. Imamo Somersby koji je već godinama sinonim za cider i privlači potrošače svojom optimističnom pričom i inovacijama. Tu je i Carlsberg koji nudi potrošačima visoku kvalitetu podržanu tehnologijom, pogotovo kada pričamo o točenom pivu, kao i Grimbergen koji karakterističnom recepturom stvara jedinstveno iskustvo koje se odlikuje bogatstvom i slojevitošću okusa. 1664 Blanc savršeno se uklopio u tu priču, a svoju prepoznatljivost gradi svojim profinjenim okusom i imidžem.  

Koji su najveći izazovi u promociji premium piva na tržištu danas i kako se Vaš tim nosi s tim izazovima? 

Možemo se složiti kako je na današnjem tržištu poprilična gužva i važno je među velikom konkurencijom diferencirati proizvod i efikasno ga promovirati. Potrošači su sve zahtjevniji i u širokom spektru opcija pažljivo biraju koji će proizvod odabrati.  

Naši napori usmjereni su u to da što više ljudi isproba 1664 Blanc. Degustacija najbrže gradi svijest o brendu i omogućava potrošačima da cijene jedinstveni okus i kvalitetu koju pruža. 

Možete li nam otkriti nešto o budućim planovima za razvoj 1664 Blanca i ostalih brendova u premium sektoru? 

U Carlsbergu Hrvatska uvijek nastojimo nadmašiti očekivanja naših potrošača i postavljati standarde u industriji, kao što to radi Somersby. Naš je cilj pružiti vrhunsko iskustvo svakom ljubitelju piva, bilo da je riječ o Carlsbergu, 1664 Blancu, Panu ili drugim brendovima u našem portfelju. 

1664 Blanc predstavlja početak nečeg posebnog u svijetu premium piva. Iza 1664 Blanca stoji vizija koja ide daleko iznad običnog piva – želja za stvaranjem nezaboravnih trenutaka i iskustava za naše potrošače. Ovaj brend ima još mnogo toga reći, a mi smo ovdje da ga podržimo na svakom koraku njegova putovanja.