Prodaja šampanjca znatno je pala u prvoj polovici godine, jer su građani manje trošili, a trgovci gomilali zalihe, rekli su proizvođači, naredivši vinogradarima da beru manje grožđa koje se koristi za ovu vrstu vina.
U svijetu su proizvođači u razdoblju od siječnja do lipnja prodali 106,7 milijuna boca šampanjca, 15,2 posto manje nego lani.
Sumorna globalna geopolitička i gospodarska situacija, kao i inflacija, opterećuju osobnu potrošnju, rekao je David Chatillon, predsjednik lobističke udruge Champagne Houses, u izjavi koju je objavila udruga proizvođača šampanjca Comitee.
Prodaju se, kako je dodao, dionice i zalihe koje su trgovci nakupili 2021. i 2022. godine.
Ovogodišnjoj berbi u Champagneu naštetili su loši vremenski uvjeti, uključujući mraz i vlagu, koji su pogodovali razvoju plijesni, priopćila je udruga. Proizvođači su stoga odredili maksimalan urod grožđa od deset tisuća kilograma po hektaru, 12,3 posto manji nego lani.
Šampanjac je, za razliku od ostalih vina, uglavnom kombinacija nekoliko berbi. Zalihe se u dobrim godinama obnavljaju i mogu nadoknaditi slabiji urod.
Mraz i plijesan također su naštetili berbi šampanjca 2021., kada je urod bio 25 posto manji od petogodišnjeg prosjeka i najmanji grozd ubran u 35 godina.
Izvor: INB2B Media