Njemački potrošači, iako su cijene porasle, troše manje na hranu, medicinske usluge i njegu od građana bilo koje druge članice EU.
Udio tih troškova u osobnoj potrošnji lani je s 13,4 posto bio manji nego u ostalih 26 članica EU, pokazuju podaci istraživanja instituta za istraživanje tržišta NIQ.
Prosječna primanja su visoka u Njemačkoj. Osim toga, konkurencija u maloprodaji hrane jača je nego bilo gdje drugdje, što spušta cijene. Iako su nedavno porasle zbog visoke inflacije, još uvijek su relativno niske, rekao je Filip Vojtech, stručnjak za maloprodaju u Institutu.
Potrošači više pažnje posvećuju cijenama i sve češće koriste popuste. Prema podacima NIQ-a, Njemačka je zabilježila najveći rast diskontne kupovine u zapadnoj Europi, s porastom od 14 posto.
Ako usporedite ukupan novac koji ljudi potroše u trgovinama, Njemačka je također na zadnjem mjestu.
Tijekom prošle godine svaki četvrti euro završio je u njemačkim supermarketima, dok je u cijeloj EU svaki treći, a u zemljama istočne Europe poput Mađarske i Bugarske gotovo svaki drugi euro.
Zbog veće kupovne moći kućanstva u Njemačkoj troše manji dio svojih prihoda na hranu, odjeću i drugu robu, rekao je Vojtech. S druge strane, troškovi stanovanja i energije su veći. Osim toga, sve se više novca troši na usluge i aktivnosti u slobodno vrijeme, a više se izdvaja za štednju i financijska ulaganja.
Izvor: INB2B Media